صنعت CNGکلید توسعه اقتصاد کشور است باید مسئولان دو وزارتخانه نفت و آموزش فنی حرفه ای کشور در جهت ارتقای مهارت کارکنان این صنعت تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سعید زمانی مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در میزگرد تخصصی صنعت سی ان جی با بیان این مطلب گفت: صنعت سی ان جی یکی از موضوع اساسی در کشور به حساب می آید باید در این راستا آموزش و اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد درست است که از نظر دانش سخت افزاری در دنیا رتبه های خوبی را کسب می کنیم متاسفانه در بحث آموزش CNG با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: باید از تکنولوژی جدید و آموزش نوین در صنعت سی ان جی کمک گرفت سازمان فنی حرفه ای کشور که متولی این بخش است باید مهارت های لازم را در اختیار این صنعت قرار دهد.

زمانی اظهار داشت: در حال حاضر 680 مرکز ثابت و 12هزار آموزشگاه در کشور ارائه خدمات می دهند به همین منظور برای ارتقای مهارتهای آموزشی تفاهم نامه وزرات نفت و آموزش فنی حرفه ای کشور به امضاء رسیده تا براساس آن تمام کارگاههای سی ان جی با گذراندن مراحل آموزشی مجوز دریافت کنند.

مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اضافه کرد: در حال حاضر 5هزار استاندار آموزش تخصصی در کشور وجود دارد که طبق برنامه پنجم توسعه 100هزار شاغل در صنعت نفت و صنایع پتروشیمی براساس آموزش های فنی و حرفه ای کشور مهارت آموزشی را فراگرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: کنفرانس مک که با کشورهای اسلامی برگزار شد طبق این کنفرانس کشورهای اسلامی متعهد شدند که آموزش و مهارتهای جدید را در اختیار همدیگر قرار دهند به همین منظور ایران این آمادگی را دارد با کشور عراق نهایت همکاری را داشته باشد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار