معاون وزیر راه و شهرسازی از 165 پروژه دریایی با سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سید عطاالله صدر در حاشیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با اشاره به این که سرمایه گذاری های زیادی در بخش توسعه زیر ساخت های دریایی در حال انجام است گفت: 165 پروژه با 2 میلیارد دلار سرمایه از محل منابع داخلی در دست انجام است .
                                      

وی افزود: به همین میزان از محل مشارکت بخش خصوصی در توسعه پس کرانه ها نیز سرمایه گذاری هایی انجام شده است به طوری که ساخت بنادر ، اسکله و هم چنین حوضچه توسط سازمان بنادر صورت می گیرد و بخش خصوصی بر روی محوطه ها اقدامات خود را انجام می دهد.

صدر در ادامه با بیان  این که امسال در سومین نمایشگاه راه و شهرسازی همه بخش ها به شکلی فعالتر در نمایشگاه حضور دارند ادامه دارد: سازمان بنادر دستاوردهای مهمی را در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته است .

وی اضافه کرد: هم اکنون 11 بندر اصلی و تجاری در کشور وجود دارد که ظرفیتی بالغ بر 72 میلیون تن تخلیه و بارگیری در آن ها وجود دارد

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنج ساله ظرفیت بنادر در بخش تخلیه و بارگیری به 210 میلیون تن افزایش پیدا می کند .

وی خاطر نشان کرد: از مجموع 72 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری 20 میلیون تن برای ترانزیت کالا مورد استفاده قرار می گیرد که سال گذشته این میزان 10 میلیون تن بوده است./ا
برچسب ها: پروژه ، صدر ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار