علی مظاهری ملی پوش بوکس گفت: مشکلات اصلی بوکس کشور را می توان در غیر پویا بودن لیگ و بودجه کم و همچنین تعداد کم سفرهای خارجی خلاصه کرد.

علی مظاهری ملی پوش بوکس درگفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: اگرچه بوکس ما نسبت به گذشته پیشرفتهای زیادی داشته است اما هنوز هم با مشکلات دست و پنجه نرم می کند که آن ها را می توان در چند بخش خلاصه کرد.
 
وی افزود: متأسفانه مالیگ پویایی نداریم و بازیکنان به اردو دعوت می شوند و درهمین اردوها و بازی های درون اردویی برای مسابقات انتخاب می شوند. این در حالی است که با برگزاری لیگ های مستمر و پویا می توان استعدادها و پدیده های جدید را شناسایی کرد و از آن ها استفاده نمود.
 
وی ادامه داد: اگر لیگ های داخلی به صورت منظم برگزار شود و مبالغ مناسبی به بوکسوران پرداخت شود سطح لیگ ما بسیار بالاتر خواهد رفت.
 
وی تأکید کرد: متأسفانه سفرهای خارجی برای بوکسورهای ما بسیار کم است وبوکسوران در تورنمنت های بین المللی حضور فعالی ندارند این در حالی است که تجربه ثابت کرده است کسب مدال تا حد زیادی به تجربه در سطح بین المللی بستگی دارد و بطور مثال مدال آسیایی من به این خاطر بود که حدود 7تا 8 بار به مسافرت خارجی رفتم.
 
وی ادامه داد: از همه این موارد مهم تر این است که فدراسیون باید بودجه کافی را برای برگزاری مسابقات یا اعزام به خارج در همه رده های بوکس داشته باشد چراکه با وجود مشکلات مالی در هر زمینه ای به بن بست خواهیم خورد و با مشکل مواجه می شویم.
 
**درخدمت اردوی جوانان هستیم
 
وی در خصوص اردوی تیم جوانان بیان کرد: قرار شده است به احتمال فراوان چند بوکسور از تیم ملی بزرگسالان در اردوی جوانان که از روز شنبه برگزار می شود حضور داشته باشند و من هم در میان این بوکسورها هستم.
 
وی افزود: هدف از حضور چند بوکسور بزرگسالان در اردوی جوانان این است که بتوانند ضمن انگیزه دادن به جوانترها، تجربیات خود را در اختیار آنها بگذارند.
 
وی افزود: از این پیشنهاد به گرمی استقبال می کنم و امیدوارم بتوانم تا حد زیادی تجربیان خود را در اختیار این بوکسورهای با استعداد و جوان کنم.
 
**اردوهای بوکس بصورت منظم برگزار می شود
 
مظاهری در خصوص وضعیت اردوهای بیان داشت: مشکل دانشگاهی داشتم و طی یکی دو روز آینده به اردو می پیوندم تا به همراه دیگر بوکسورها به تمرینات خود ادامه دهیم.
 
وی افزود: خوشبختانه بوکس یکی از معدود رشته هایی است که اردوهایش به صورت منظم برگزار می شود.
 
 
وی ادامه داد: همه بازیکنان در اردوها حضور دارند و به خوبی توسط مربیان غر بال می شوند و بابازی های درون اردویی سطح بوکسوران مشخص می شود.
 
بوکسوران جوان، فراتر از حد انتظار بودند
 
مظاهری در خصوص عملکرد جوانان در مسابقات جهانی ارمنستان بیان داشت: به نظرم بوکسوران جوان فراتر از حد انتظار ظاهر شدند در طول دوران بوکسمان هیچ کس نتوانسته است 3 دوره متوالی موفق به شکست دادر حریفان شود ولی در این دروه و در میان بوکسوران جوان ما سیاوش امیدی موفق به انجام چنین کاری شد.
 
وی ادامه داد: این در حالی بود که آنها در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده بودند و بحث اعزامشان نیز تا دقیقه 90 در هاله ای از ابهام بود.
 
وی تاکید کرد: معتقدم تیم بوکس جوانان ما هم بوکسوران خوب و توانمندی دارد و هم از کادر فنی قدرتمندی برخوردار است مربیان با تجربه این تیم می توانند به خوبی شرایط و اوضاع تیم را نسبت به قبل قدرتمند تر کرده و پیشرفت خاصی در روند کاری بازیکنان بدهند.
 
مربی داخلی بهتر از مربی خارجی است  
 
مظاهری در خصوص مربیان بوکس عنوان کرد: برخی از منتقدان معتقد ند که مربیان خارجی در بوکس بهتر نتیجه می گیرند و بهتر است که از آنها استفاده کنیم این در حالی است که من نظری کاملا متفاوت با این اعتقاد دارم تجربه و آمار نشان می دهد که تیم بوکس ما هرگاه با مربی خارجی کار کرده است خیلی خوب نتیجه نگرفته  است ما سومی مسابقات آسیایی و آن هم در شرایطی که میزبان بوده ایم را بدست آورده ایم و یا نتایجی که در مسابقات جهانی باکو کسب کردیم همه گواهی بر این موضوع است که مربی داخلی در کشور ما بهتر از مربی خارجی نتیجه می گیرد.
 
وی افزود: ضمن اینکه جذب یک مربی خارجی به هزینه و بودجه زیادی احتیاج دارد در حالی که ما می توانیم با قیمت کمتر مربی بهتر راخلی را جذی تیم کنیم که ارتباط بهتری نیز با بازیکنان دارد چرا باید به سراغ مربی خارجی برویم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم شرایط بوکس کشور روز به روز بهبود یابد و بتوانیم شاهد موفقیت ملی پوشان در تمام عرصه های جهانی باشیم./با
 
 
 
 

برچسب ها: مظاهری ، ملی پوش ، بوکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار