سرپرست سازمان اوقاف وامور خیریه کشور گفت: در 6 ماه امسال 700 موقوفه جدید با نیت های فرهنگی ،مذهبی و اجتماعی در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس حجه الاسلام محمدی گفت: تشویق و اطلاع رسانی مردم وقف کردن سبب شده تا میزان موقوفات جدید در سال 90 نسبت به سال قبل از آن 35 درصد افزایش یابد و سال 89 نسبت به سال 88، 5 برابرشود.
وی گفت: ایجاد بانک اطلاعات موقوفات کشور به منظور شناسایی موقوفات ومستاجرین ،به روز کردن اسناد اجارات ،شناسایی و اطلاع رسانی امامزادگان و بقا متبرکه در کشور در بیش از 450 نقطه از کشور آغاز شده است.
سرپرست سازمان اوقاف وامور خیریه کشور گفت: در طرح تربیت حافظین قرآنی سازمان اوقاف کشور موظف شده است که در مدت 4 سال یک میلیون حافظ را تربیت کند که سهم هر استان به نسبت جمعیت مشخص شده است.
عبادی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیزگفت: مجموع در آمدهای موقوفات از 400میلیون تومان در سال 86به 2 میلیارد تومان رسیده است که این نشان از تلاش در جهت احیا موقوفات ،ایجاد موقوفات جدید و بالا بردن اجاره موقوفات است.
وی گفت: در حال حاضر بقا متبرکه استان به قطب های فرهنگی تبدیل شده است و هر ساله امامزادگان مانند سید مظفر و سید سلطان محمد در هرمزگان میزبان هزاران زائر از سراسر کشور هستند./س

برچسب ها: موقوفه ، اوقاف ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.