رئیس اورژانس کشور گفت: امسال مراکز اورژانس در سراسر کشور خدمات خود را در قالب 794 پایگاه شهری و یک‌هزار و 252 پایگاه جاده‏ ای به هم‏وطنان ارائه می ‏کنند.

غلام‏ رضا معصومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: کاهش تلفات ترافیکی ایران فراتر از مصوبات بین ‏المللی است.

 

وی از امداد رسانی هفت پایگاه هوایی در زمستان 91 خبر داد و افزود:  سه هزار و 500 دستگاه آمبولانس در راه‏ های مختلف کشور کار جابه‏ جایی مصدومان احتمالی را بر عهده دارند.

 

معصومی اضافه کرد: علاوه بر این، 50 دستگاه اتوبوس-‏آمبولانس و 17 هزار نفر نیرو خدمات خود را به مردم ارائه می ‏دهند.

 

رئیس اورژانس کشور افزود: بر اساس مصوبات بین‏ المللی، ایران باید در مدت زمانی 10 ساله، 50 درصد از تلفات رانندگی خود را کاهش دهد و امسال در سال دوم این پیمان قرار داریم.

 

وی ادامه داد: در کنار این معیار مندرج در مصوبه بین‏ المللی مذکور که طبق ظرفیت کشور ها تعیین می‏شود، لایحه‏ ای در قانون برنامه پنجم توسعه تعریف و مصوب شد که بر اساس آن، دولت موظف به کاهش سالانه 10 درصد از تلفات سوانح ترافیکی شده است.

 

معصومی اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته این مهم با تلاش همه بیش از مفاد مندرج در قانون پنجم توسعه و مصوبات بین ‏المللی محقق و تلفات جاده ‏ای کشور با کاهش 13.8 همراه شد.

 

رئیس اورژانس کشور افزود: امسال برای حفظ روند رو به کاهش سوانح منجر به فوت ترافیکی، کاری بسیار دشوار در پیش است.

 

این مسئول همچنین از توزیع توان مراکز اورژانس و فوریت‏ های پزشکی پیش ‏بیمارستانی در همه حوزه‏ های امداد و نجات خبر داد.

 

وی تصریح کرد: هر چند فوریت ‏های جاده ‏ای بزرگ ‏ترین حوزه محل حضور مراکز اورژانس محسوب می‏ شود؛ اما به هر ترتیب، حوزه‏ های دیگری نیز در شرح وظایف این نهاد گنجانده شده است.

 

معصومی اضافه کرد: بر اساس آمار های موجود، نزدیک به 60 درصد مأموریت‏ های یک پایگاه اورژانس پیش‏ بیمارستانی جاده‏ ای بعد از سه ماه از افتتاح به سوی حوادث غیر ترافیکی سوق داده می ‏شود./س

 

برچسب ها: اورژانس ، پایگاه ، تلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.