يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به اين که معارضين در دولت آينده سوريه احتمال خلا قدرت را مي دهند بنابراين حتي اگر دولت اسد را براندازند، هيچ تضميمني براي به قدرت رسيدن القاعده و گروه‌هاي تروريستي وجود ندارد.

حسين معين‌آبادي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام باراک اوباما مبني بر به رسميت شناختن معارضين دولت سوريه، گفت: پس از جريان نشست در قطر معارضين دولت سوريه سعي داشتند با استراتژي‌هاي انگلستان و آمريکا حرکت کرده و سياست آنها را در پيش بگيرند.

وي افزود: اجماع در مورد دولت انتقالي سوريه دور از انتظار است چراکه در کشور سوريه بحث قوميتي و مذهبي وجود داشته و مخالفان دولت بشار اسد حتي در وضعيت کنوني کشور سوريه، ريسک براندازي دولت اسد را به جان نمي‌خرند.

معين‌آبادي تصريح کرد: با توجه به اين که معارضين در دولت آينده سوريه احتمال خلا قدرت را مي‌دهند بنابراين حتي اگر دولت اسد را براندازند، هيچ تضميمني براي به قدرت رسيدن القاعده و گروه‌هاي تروريستي وجود ندارد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با تاکيد بر اينکه حمايت آمريکا از معارضين دولت سوريه مي تواند وزنه اين گروه را سنگين کند،‌ يادآور شد: آمريکا سعي دارد در روند جايگزيني دولت سوريه مهره‌هاي خود را تکميل کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار