فرمانده دانشگاه جنگ با بيان اينکه امروز در زمينه تاليفات علوم نظامي به هيچ کشوري وابستگي نداشته و کاملاً خودکفا هستيم، گفت: ما در معادلات نظامي خود رژيم صهيونيستي را در حد تقابل با خود ندانسته و آن را به حساب نمي‌آوريم.

امير سرتيپ حسين وليوند در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر اينکه براي رشد و پويايي دانشگاه‌هاي کشور به ويژه دانشگاه‌هاي نظامي، تعامل با دانشگاه‌هاي خارج از کشور بسيار تاثيرگذار خواهد بود، اظهار داشت: در دانشگاه‌هاي نظامي به دليل اينکه تجربيات گسترده نظامي و دفاعي در سراسر جهان تبادل مي‌شود اين تعامل، اهميت دو چنداني دارد.

وي با اشاره به تعاملات دانشجويي- دانشگاهي دانشگاه دافوس ارتش با ديگر کشورها افزود: اين تعاملات در تحکيم دوستي‌هاي بين کشورها و ايجاد روابط جديد با ساير کشورها مثمر ثمر خواهد بود.

فرمانده دانشگاه جنگ با تاکيد بر اينکه در حوزه تعاملات دانشجويي، تکليف براساس پروتکل‌ها مشخص است، بيان کرد: برخي از دروس که داراي طبقه‌بندي هستند در ايران نيز مانند تمامي کشورها تنها به دانشجويان ايراني ارائه مي‌شود.

امير وليوند در رابطه با سطح علمي دافوس ارتش عنوان کرد: در بازديدهايي که از دانشگاه‌هاي نظامي کل منطقه داشتيم مشخص شد که دانشگاه جنگ ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه نمونه است؛ البته هنوز تا رسيدن به سطح دانشگاه‌هاي کشورهاي پيشرفته جهان جاي کار وجود دارد.

وي بومي کردن تاليفات دانشگاهي در اين حوزه را نخستين گام براي ارتقاي علمي دافوس ارتش برشمرد و تصريح کرد: به‌حمدالله امروز در زمينه تاليفات علوم نظامي به هيچ کشوري وابستگي نداشته و کاملاً خودکفا هستيم.

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش با بيان اينکه در طول تاريخ، پيشرفت کشورها همواره منوط به اقتدار نظامي آنها بوده اظهار داشت: امنيت، يکي از نيازهاي اساسي و مهم کشور بوده و مسلح شدن به علم نظامي روز دنيا شرط لازم براي رسيدن به آن است، که در اين دانشگاه به نحو احسن ارائه داده مي‌شود.

امير وليوند به شکست مفتضحانه رژيم صهيونيستي در غزه اشاره و خاطرنشان کرد: اساسا رژيم صهيونيستي تنها با تبليغات رسانه‌اي خود را بزرگ کرده بود. وقتي امام راحل(ره) بر پوشالي بودن قدرت اين رژيم تاکيد داشت، جهان هنوز اين واقعيت را درک نکرده بود، اما اکنون پس از حدود 30 سال پيش‌بيني‌هاي بنيانگذار کبير انقلاب به همه ثابت شد و همگان ديدند که اين رژيم چگونه در برابر مبارزان کم تعداد غزه ناتوان مانده است.

وي با اشاره به اذعان سران رژيم صهيونيستي مبني بر ناتواني اين رژيم در جنگ با ايران خاطرنشان کرد: ما در معادلات نظامي خود رژيم صهيونيستي را در حد تقابل با خود ندانسته و آن را به حساب نمي‌آوريم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار