استاندار اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه را‌ه‌آهن اردبیل ـ میانه 51 درصد است که 100 کیلومتر از این مسیر نیز آماده ریل‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد با اعلام اینکه راه‌آهن اردبیلـ میانه برای رسیدن به نقطه تکاملی خود به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: این پروژه به طول 175 کیلومتر در حال اجرا است اما سختی کار به حدی است که روند پروژه از کندی و تاخیر به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی رنج می‌برد.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه را‌ه‌آهن 51 درصد است که 100 کیلومتر از این مسیر نیز آماده ریل‌گذاری است.

استاندار اردبیل به احداث 56 تونل به طول 23 کیلومتر و 28 پل بزرگ به طول 3 هزار و 800 متر اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت در یک منطقه صعب‌العبور و کوهستانی در حال انجام است و تاکنون برای سرعت دادن به اجرای این پروژه 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

نیکزاد به زمانبر بودن کارهای زیر‌سازی و سهولت کار در مرحله ریل‌گذاری اشاره کرد و گفت: با توجه به عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی و تزریق اعتبارات در مقاطع مختلف تا پایان دولت دهم بخش عظیمی از زیر‌سازی‌ها تکمیل شده و وارد فاز ریل‌گذاری خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده هر 15 روز یکبار با حضور وزیر و یا معاونین به همراه مسئولان استانی جلساتی را در محل اجرای پروژه داشته باشیم و تلاش می‌شود تا سه ماه آینده تمام توان را به کار بگیریم تا بخش عظیمی از زیر‌سازی‌ها به نقطه پایانی برسد.

رئیس کار گروه تخصصی زیر‌بنایی و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد، افزود: کل بدهی پیمانکاران زیر 15 میلیون تومان بوده که همه آنها پرداخت شده و در حال حاضر هیچ بدهی به پیمانکاران نداریم/س 

برچسب ها: اردبیل ، پیشرفت ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.