با ادامه سکوت رسانه ها و مقامات غربي در قبال "نسل زدايي" پنهان مسلمانان در ميانمار، مسلمانان بيگناه روهينگيا همچنان قرباني مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره، اوايل سال جاري يك زن بودايي مورد تجاوز قرار گرفت و كشته شد. حكومت ميانمار سه مسلمان را متهم به ارتكاب اين جنايت نمود. هفته گذشته، 10 مسلمان در ميانمار در حمله اي انتقام جويانه كشته شدند، با اين حال اين خبر از ديد رسانه ها دور ماند.

اين تنها بخشي از جنايتي است كه بودايي هاي ميانمار عليه اقليت مسلمان آن كشور مرتكب مي شوند. بسياري از مسلمانان آن منطقه از خانه هاي خود فرار كرده اند. آنان گزارش داده اند كه بودايي ها با حمايت دولت آن كشور خانه هايش را به آتش كشيده اند. 

"محمد اسلام" از مسلمانان ميانمار كه به همراه خانواده اش به بنگلادش فرار كرده است در اين باره مي گويد "آنان به سوي ما شليك مي كنند. زمين هاي ما از خون هاي ريخته شده و اجساد پر شده بود." 

در طول سه دهه گذشته مسلمانان زيادي از ميانمار مجبور به فرار شده اند. با اين حال دولت بنگلادش ورود مسلمانان فراري ميانماري را "غير قانوني" مي داند در حاليكه اين افراد در حال حاضر در ميانمار فاقد حق و حقوق قانوني هستند. 

مسلمانان ميانمار حقوق شان از سوي دولت انكار مي شود. 

پروفسور "ویلیام شاباس" رئيس پيشين "انجمن بين المللي مطالعات نسل زدايي" در اين مورد مي گويد "زماني كه شما هويت مردمي را انكار مي كنيد، حق موجوديت آنان را انكار مي كنيد، تاريخ آنان را انكار مي كنيد و حقوق قانوني آنان را رد مي كنيد مي تواند تمامي موارد "نسل زدايي" را در ذهنتان تجسم كنيد." 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار