بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: علی کفاشیان اعلام کرده که از فدراسیون فوتبال می رود که به عقیده من کار بسیار خوبی انجام می دهد.

علی لطیفی بازیکن سابق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کفاشیان بحث رفتن از فدراسیون فوتبال را مطرح کرده و اگر این کار را انجام بدهد، به نظر من کار بسیار خوبی انجام داده است چون حداقل با این کار قبول می کند که مشکلات عدیده ای که در فوتبال ایران داریم، بخش عمده ای از آن به خاطر شخص آقای کفاشیان است. در این مدت فوتبال ما به واسطه حضور کفاشیان مشکلات زیادی داشت و رفتن او بهترین کار کفاشیان خواهد بود.

وی افزود: البته اگر کفاشیان برود و روند فوتبال ما به همین شکل باقی بماند، فایده ای ندارد یعنی کسانی که به فوتبال ما می آیند، نباید کارها را به شکل سابق انجام دهند. به طور مثال کی روش در فوتبال ما هر کاری که می خواهد انجام می دهد و هیچ کسی هم حرفی نمی زند در صورتی که فدراسیون باید فوتبال ایران را مدیریت کند نه اینکه سر مربی تیم ملی برای کل فوتبال ما تصمیم بگیرد.

وی گفت: مدیری که هدایت فدراسیون فوتبال ما را بر عهده می گیرد، باید کاملا مستقل باشد و استقلال کاری داشته باشد. هر کسی که بعنوان رئیس فدراسیون فوتبال ما انتخاب می شود، باید مشاوران فوتبالی خوبی داشته باشد و از نظرات کارشناسی آدم های فوتبالی استفاده کند.

بازیکن سابق تیم ملی اظهار داشت: اگر قرار باشد کسی به فوتبال ما به عنوان رئیس فدراسیون بیاید، بهترین فرد از نظر من آقای دادکان است چون ایشان در گذشته در فدراسیون فوتبال به خوبی کار کرد. البته دادکان هم مشکلاتی داشت اما ایشان برای ریاست فدراسیون فوتبال ما به هر کسی ارجحیت دارد چون کاملا مستقل است و در فدراسیون مدیریت کرده و فوتبالیست ملی هم بوده است.

وی افزود: البته اگر دادکان هم رئیس فدراسیون فوتبال ما شود، باید از مشاوران قوی استفاده کند. چنانچه دادکان به هر دلیلی رئیس فدراسیون فوتبال ما نشد، باید کسی بیاید که آبروی فوتبال و ورزش ما را حفظ کند. ما اگر در کشتی، وزنه برداری و تکواندو و دهها مدال بگیریم به اندازه یک دهم صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی اهمیت ندارد.

وی گفت: فوتبال محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارد و به همین دلیل فدراسیون فوتبال مهمترین فدراسیون کشورمان است مردم ما علاقه خاصی به فوتبال دارند و با جدیت کامل اتفاقات و نتایج فوتبال را دنبال می کنند به همین دلیل باید آبروی فوتبال ما حفظ شود. به نظر من مردم ما با فوتبال زندگی می کنند و سرنوشت فوتبال ما برای آنها خیلی مهم است.

وی افزود: فوتبال ما در سال های اخیر مشکلات زیادی داشته و شاهد نزول آن بوده ایم. به نظرم وقت آن رسیده که شاهد تغییر و تحولاتی در مدیریت فوتبال ایران باشیم چرا که با این شیوه و روندی که داریم،‌نمی توانیم به‌اینده خوشبین باشیم فوتبال ایران باید در مسیر پیشرفت قرار گیرد تا بیش از این از کشورهای آسیایی عقب نیفتیم.

لطیفی در پایان گفت: مدیری که به فدراسیون فوتبال ما می آید، اگر هم فوتبالی نباشد باید آدم با نفوذی باشد و بتواند اسپانسر جذب کند و پول بیاورد.

این شخص باید مشاوران قوی فوتبالی داشته باشد تا بتواند مشکلات فوتبالمان را حل کند و ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار