کارشناس فوتبال گفت: خستگی در ساق پای بازیکنان تیم ملی مشهود است ملی پوشان به خاطر انجام بازی در لیگ برتر مقابل عربستان سعودی نتوانستند بازی خوبی ارائه دهند.

 علی لطیفی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: کی روش فرد خوش شانسي در مربیگری است تیم ملی عربستان استحاق پیروزی مقابل تیم ملی کشورمان را داشت اما دوباره شانس به در تیم ملی خورد بازی با تساوی پایان یافت.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: همچنان تیم ملی در ساختار دفاعی ضعیف عمل می کند بازی ترکیبی کمتری در بین ملی پوشان دیدیم اکثر بازیکنان تیم ملی نخستین بازیشان بود که در کنار یکدیگر بودند و خیلی شناخت از هم نداشتند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: در مجموع عربستانی ها بازی بهتری نسبت به تیم ملی انجام دادند ملی پوشان فقط چند حمله مختصر مقابل دروازه عربستانی ها تدارک دیدند و بازیکن شاخص در ترکیب تیم ملی مشاهده نکردیم.

کارشناس فوتبال عنوان کرد: بردن این تیم به بازیهای غرب آسیا کاملا اشتباه بود حضور تیم ملی منصوریان در این بازیها  مثمر ثمر تر بود با قهرمانی در این بازیها چه چیزی نصیب تیم ملی می شود.

وی در ادامه بیان داشت: بزرگترین اشتباه مسئولان فوتبال در بازیهای آسیایی 98  با نکوک شکل گرفت آن موقع 90 درصد ملی پوشان حاضر در جام جهانی 98 در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند و قهرمان هم شدیم کره جنوبی و ژاپن با تیم ملی جوانان و امید شان آمدند و همین جوانان اسکلت اصلی تیم هایشان در جام جهانی 2002  را تشکیل دادند وهر دو تیم کره جنوبی و ژاپن به مراحل بالا صعود کردند.

وی بیان داشت:  بهترین اقدام مسئولان این بود که ترکیبی از تیم های جوانان و امید را به این بازیها می فرستادند  تا اسکلت تیم ملی درجام جهانی 2018 شکل می گرفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه کی روش خیال می کند که هیچ کس در فوتبال ایران از مسائل روز دنیا سردر نمی آورد.

وی به این دلیل تیم های جوانان و امید را به مسابقات غرب آسیا نبرد که قصد داشت باخت های تیم ملی بزرگ سالان را با قهرمانی در این مسابقات جبران مافات کند.

لطیفی عنوان کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال نتیجه گرفتند پشتوانه سازی برای تیم ملی انجام ندارند و آینده نگر هم نیستند فقط مهدی رحمتی و جواد نکونام در ترکیب تیم ملی در غرب آسیا نیستند و مابقی ملی پوشان در این مسابقات حضور دارند هر چند این تیم نسبت به تیم ملی بزرگ سالان یک مقدار جوان هستند.

وی تصریح کرد: به جای سوشا مکانی باید یک دروازه بان 17 ساله در ترکیب تیم قرار تا گلری همچون عابد زاده در تیم ملی شکل می گرفت در خط حمله  هم باید مهاجم جوانی به جای اولادی بازی می کرد تا تجربه بیشتری در بازیهای غرب آسیا بدست می آورد.

کارشناس فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه روسای فوتبال در رده ملی و باشگاهی برای ماندنشان آینده را لحاظ نکردند و دلخوش به موقعیت های کوچک و مقطعی شدند قهرمانی در غرب آسیا ارزش چندانی ندارد اما کی روش با نبردن بازیکنان جوان استعداد ناب فوتبال کشورمان را می سوزاند.

گفتنی است: تیم فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی عربستان به نتیجه تساوی صفر برصفر دست یافت./آق
برچسب ها: کارشناس ، فوتبال ، مشهود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.