برای این که دولت به مشکلات عدیده ای چون ترافیک،آلودگی و غیره پایان دهد چاره ای ندارد تا ارزش گذاری خود بر روی مسایل آی تی را در دولت آینده بیشتر کند.

 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاسم زاده، مدیرعامل شرکت افرانت در نشست خبری که در هجدهمین دوره نمایشگاه الکترونیک،کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)در محل ستاد خبری این نمایشگاه برگزار شد اظهار داشت: در ضعیف ترین منطقه دنیا از نظر ضریب نفوذ و همچنین سرعت اینترنت یعنی خاورمیانه ،سرعت دسترسی به اینترنت 4 مگابیت در ثانیه است  درحالی که در کشور ما تنها 1.5 میلیون نفر به اینترنت پرسرعت البته از نوع 256 آن دسترسی دارند.

وی افزود: همچنین زیرساخت های کشور در زمینه های آی تی مشکلات فوق را ایجاد کرده و دولت بعدی باید با روی آوردن به این مسائل مشکلات را با استفاده از راه حل های مبتنی بر آی تی بهبود بخشد.

وی مشکلات دیتا سنترها را  بزرگترین ضعف تجارت  و کارآفرینی  عنوان کرد و گفت: با این توجه که دیتا سنترها نیز به دلیل استفاده از تکنولوژی ها و ابزارهای خاص جزو آلوده ترین تکنولوژی های دنیا است روی آوردن به پردازش ابری اجتناب ناپدذیر است.

وی تصریح کرد:در پردازش ابری یک کارآفرین بدون این که متحمل هزینه های کمر شکن اولیه کسب و کار خود باشد میتواند  به میزان نیاز کسب و کارش هزینه دیتا سنتر دهد و در ادامه کار و رشد اقتصادی این هزینه ها را زیاد کند./ح

 

برچسب ها: دیتاسنتر ، آی تی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.