در ضعیف ترین منطقه دنیا از نظر ضریب نفوذ و همچنین سرعت اینترنت یعنی خاورمیانه، سرعت دسترسی به اینترنت 4 مگابیت در ثانیه است حال این که در کشور ما تنها 1.5 میلیون نفر به اینترنت پرسرعت البته از نوع 256 آن دسترسی دارند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاسم زاده مدیرعامل یکی از شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی ایرانی در نشست خبری که در خلال برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه الکترونیک،کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)در محل ستاد خبری این نمایشگاه برگزار شد با بیان مطالب فوق اظهار داشت: در دنیا و البته در کشورمان مشکلات دیتا سنتر بزرگترین ضعف تجارت ،کارآفرینی و ... است و با این توجه که دیتا سنترها نیز به دلیل استفاده از تکنولوژی ها و ابزارهای خاص جزو آلوده ترین تکنولوژی های دنیا است روی آوردن به پردازش ابری اجتناب ناپدذیر است.

وی اضافه کرد:کاربران اینترنت دردنیا به 2.5 میلیارد نفر رسیده است و رشد انفجاری در این زمینه در حال وقوع است .طبق گزارش سیسکو تا سال 2006 شصت درصد پردازش دیتا سننترها به سمت کلود خواهد رفت  و این موضوع در خاورمیانه به 79 درصد خواهد رسید.

وی در پایان با بیان این که کلود یک انفجار کارآفرینی است اظهار داشت:در پردازش ابری یک کارآفرین بدون این که متحمل هزینه های کمر شکن اولیه کسب و کار خود باشد کافی است تنها به میزان نیاز کسب و کارش هزینه دیتا سنتر دهد و در ادامه کار و رشد اقتصادی این هزینه ها را زیاد کند.بنا بر این پردازش ابری می تواند در کارآفرینی نیز یک راه حل بزرگ در این زمینه باشد./ط

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار