ضرغامي در حاشيه جلسه كميسيون فرهنگي مجلس گفت: درصورت رعايت ضوابط نظارتي در آثار توليدي سينما،رسانه ملي آمادگي پخش آنها را دارد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عزت الله ضرغامي در حاشيه جلسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: ضوابط پخش در سيماي جمهوري اسلامي با ضوابط اكران و نمايش در سينما متفاوت است و به همين علت بخش زيادي از توليدات سينمايي از شبكه هاي سراسري جمهوري اسلامي ايران قابل پخش نيست .
ضرغامي گفت: اين محدوديت‌ها به همه ابعاد چه ظاهري و نظارتي و چه محتواي فيلم برمي‌گردد بنابراين به علت جديت و سخت گيري رسانه ملي براي پخش برنامه هاي مفيد و بدون اشكال طبيعي است بخشي از اين فيلم‌ها كه شايد در سينماها خيلي مشكل نداشته باشد در شبكه هاي تلويزيوني قابل پخش نيستند .
رئيس سازمان صدا و سيما ابراز اميدواري كرد: اگر همكاري بهتري شود شاهد پخش برنامه‌هاي بيشتري از سينماي ايران در شبكه هاي تلويزيوني خواهيم بود .
ضرغامي در باره توليد تله فيلم و فيلمهاي سينمايي در رسانه ملي گفت تاكنون 1200 تله فيلم توليد و پخش كرديم كه برخي از اين تله فيلم‌ها با اينكه براي اكران در سينماها نبود اما با اصراري كه وجود داشت در سينماها اكران شدند و فروش بسيار خوبي داشتند  . وي افزود: آخرين آن‌ها در حوزه دفاع مقدس فيلم "روزهاي زندگي" بود كه بيشترين جوايز را در جشنواره فجر گرفت و اكران هم شد اما از نظر ما براي پخش در تلويزيون مطرح بود.
رئيس رسانه ملي همچنين اعلام آمادگي كرد توليدات سينمايي را از اين رسانه پخش كند .
وي در باره سياست گذاري سازمان صدا و سيما براي پخش مناظره هاي انتخاباتي هم گفت بدون ترديد سياست هاي رسانه ملي در جهت افزايش مشاركت عمومي در انتخابات خواهد بود و آگاهي بخشي و ايجاد شور و نشاط انتخاباتي جزو برنامه هاي ماست .
ضرامي درباره مناظره دوره قبل انتخابات رياست جمهوري گفت: مناظره‌هاي مستقيم دو به دو از نظر مشاركت عمومي بسيار موفق و كار فوق العاده اي بود كه در نتيجه انتخابات به لحاظ مشاركت مردم بسيار تاثير داشت.
ضرغامي افزود مناظره هاي قبلي آسيب شناسي شده است و ستاد  انتخابات سازمان با نگاه مثبت به اصل مناظره، در اين حوزه در حال برنامه ريزي است .
وي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني براي آغاز فعاليت هاي انتخاباتي مد نظر قرار گرفت گفت: از نظر قانوني پس از تعيين صلاحيت‌ها و اعلام رسمي از طرف ستاد انتخابات برنامه هاي رسمي تبليغاتي ما كه حدود سه هفته است آغاز مي شود.
رئيس سازمان صدا و سيما در باره نشست وي با كميسيون فرهنگي مجلس گفت :نگاه اعضاي محترم نگاه كارشناسي و ارتفاع گرفتن از برخي جزئيات بود كه به نظرم خيلي خوب بود و فرصت پيدا كرديم اشاره اي به فرآيند توليد برنامه هاي نمايشي كنيم .
ضرغامي افزود : خوشبختانه اعضاي كميسيون هم در اين باره كار كرده بودند و آن‌ها هم نقطه نظرات خود را در مورد اين فرآيند اعلام كردند و در نهايت به  جمع بندي هاي خوبي براي آينده رسيديم ./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار