دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: دولت بايد لايحه بودجه را در موعد مقرر به مجلس ارائه دهد و به تعهدات خود در اين زمينه عمل كند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران  محمد‌ نبي حبيبي در پایان نشست دبیران این حزب گفت: افزایش نرخ ارز در سال 91 موضوع مهمی است دولت و مجلس باید بدانند با این افزایش چه تغیيراتی در اعداد و ارقام بودجه امسال رخ داده است، بدون این ارزیابی امکان تهیه گزارش تفریغ بودجه قدری مشکل به نظر می‌رسد.

حبیبی با اشاره به اینکه تعیین نرخ ارز یک کار صددرصد کارشناسی با استفاده از متدهای عملی است اظهار داشت: نمی‌توان نرخ ارز را در جلسات تفاهم دولت و نمایندگان تعیین کرد لذا باید کسانی که در این مورد نظر می‌دهند اهلیت علمی داشته باشند و مسئولیت تصمیمات خود و آثار و نتایج آن را در اقتصاد ملی بپذیرند.

وی ادامه داد: هر گونه تصمیمی در مورد افزایش یا کاهش قیمت ارز آثار خود را در تولید و سرمایه‌گذاری ، صادرات و رقابت خارجی، وضعیت ذخایر، ثبات اقتصادی و حفظ قدرت خرید مردم و نیز حفظ اشتغال نشان خواهد داد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد: تصمیم صحیح در این مورد می‌تواند جلوی رانت‌خواری را هم تا حد زیادی بگیرد اگر این خاصیت‌ها را نداشته باشد، باید به عنوان یک تصمیم نادرست و تخلف محسوب شود و کسانی که با این تصمیمات نادرست، در نظام اقتصادی کشور اخلال به وجود آوردند باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی افزود: به نظر می‌رسد دیوان محاسبات در این مورد مسئولیت کلیدی دارد و باید به این مسئولیت خود عمل کند.

حبیبی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در حالیکه مجلس انتظار دارد دولت به موقع لایحه بودجه را ارائه دهد چرا این انتظار در مجلس وجود ندارد که تفریغ بودجه هم به موقع به مجلس تسلیم شود. اگر مجلس نداند در جریان اجرا چه بر سر قانون بودجه آمده است چگونه می‌خواهد در مورد اعداد و ارقام مربوط به درآمد و هزینه بودجه سال آینده اظهارنظر کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اعتراضات مردم پيرامون اکران برخی فیلم‌هایی که با سبک زندگی، اخلاق اسلامی، فرهنگ ایرانی و مصالح کشور مغایرت دارد اظهار داشت: من تاسف شدید خود را از مضامینی که این نوع فیلم‌ها برای سیاه‌نمایی در ایران کنونی ساخته می‌شود اعلام می‌دارم.

وی با اشاره به تولید آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی در ایران پس از انقلاب تاکید کرد: ما در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی پس از انقلاب به رکوردهای جهانی نزدیک شده‌ایم آثاری که در ایران تولید می‌شود آثار فوق العاده ماندگاری است و هنرمندان زیادی داریم که باید دست آنها را در تولید آثار دینی و انقلابی بوسید.

حبيبي افزود: تولید یک یا دو اثر در سایه غفلت نهادهای مسئول را نباید به حساب هنرمندان کشور گذاشت کسانی هستند که تولیدات آنها به اصطلاح برای آن طرف آب است.

دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: آنها از کفار و منافقین سفارش می‌گیرند که انقلاب را مشوش و زندگی مردم را سیاه نشان دهند. آنها باید روزی در برابر خدا و مردم ظاهر شوند و دلیل سیاه نمایی‌های خود را پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: ما کسانی را هنرمند واقعی می‌دانیم که وقتی دوربین به دست می‌گیرند و می‌گویند نور، دنبال نور الهی هستند وقتی می‌گویند صدا، صدای واقعی مردم را می‌خواهند بازگو کنند و وقتی می‌گویند حرکت، حرکت واقعی تاریخ را می‌خواهند ترسیم کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد سوریه گفت: مردم و دولت سوریه در برابر تروریست‌ها ایستاده‌اند. آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایجاد خلل در محور مقاومت شکست خورده است. ترکیه و برخی از دولت‌های عربی مشت بر سندان می‌کوبند و از راه تروریسم و قتل عام مردم نمی‌شود موج به اصطلاح بهار عربی را در سوریه پدید آورد.

حبیبی در پایان در مورد تحولات مصر خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل در ثبات و امینت مصر به بهانه همه‌پرسی قانون اساسی اخلال می‌کنند جبهه نجات به اصطلاح ملی یک جریان آمریکایی و اسرائیلی است، مرسی در تعامل با این جریان باید مواظب باشد. آنها ورق را به دوران حکومت مبارک برنگردانند و استبداد رژیم گذشته را باز تولید کنند.

وی افزود: مرسی نباید در اسلامی کردن حکومت آینده مصر کوتاه بیابد. فشار اصلی در این نقطه است وي باید مقاومت خود را در همین نقطه متمرکز کند. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: حبیبی ، موتلفه ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار