استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای پروژه مسکن مهر ازنظر کاربری مکانی دچار مشکل است زیرا این پروژه در زمینه تاسیسات فاضلاب در مکان مناسبی واقع نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدحسین فروزان مهر در نخستین جلسه خود با شورای فنی استان در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: امروز نظام مهندسی بهترین و گسترده‌ترین ظرفیت نظارتی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین پروژه‌های پیمانی از نظر ماهیت باید مورد بررسی بیشتر و دقیق‌تری باشند.

وی با اشاره به مدل ارزیابی توسط سازمان نظارتی نظام مهندسی ادامه داد: کیفیت پروژه، نحوه اجرا، درصد تحقق، پیشرفت فیزیکی و اعتبار پروژه از جمله مواردی است که توانسته میانگین وزنی را بررسی کند.

فروزان مهر تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌هایی که تاکنون در استان مورد ارزیابی قرار گرفته است مثبت ارزیابی می‌شود و شورای فنی استان نیز باید بیش از پیش رویکرد تخصصی را مد نظر داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای ارزش‌یابی و بررسی کارکرد، بازدید از پروژه‌های عمرانی به‌صورت ادواری صورت می‌گیرد؛این در حالی است که مهندسی ارزش‌ها در کل کشور هنوز به درستی نهادینه نشده است.

وی اظهار کرد:باید توجه ویژه‌ای در مورد مصالح ساختمانی صورت گیرد؛ یعنی بانک اطلاعاتی کاملی در مورد این مصالح تهیه شود تا برای پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده بهتر قرار بگیرد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود:مبنای تشخیص اعتبار باید گزارش نظارت فنی و برنامه باشد این در حالی است که پروژه‌هایی که دارای تاخیر است امتیاز منفی به آنها تعلق می‌گیرد.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد:اجرای پروژه مسکن مهر از نظر کاربری مکانی در برخی از مناطق مشهد دچار مشکل است؛ زیرا این پروژه در زمینه تاسیسات فاضلاب در مکان مناسبی واقع نشده است.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد:باید زیرساخت‌ها، هزینه‌های مورد نیاز و مکان‌یابی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مورد بررسی دقیق‌تر واقع شود/س

برچسب ها: مسکن ، مهر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.