حکم سه ماه زندان تعزیری و کفالت 300 دیناری نیز علیه زینب الخواجه در پرونده اتهامی تجمع و اغتشاش در میدان عالی صادر شده است

 به گزارش حوزه حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران، دادگاه بحرین امروز رسیدگی به پرونده زینب الخواجه را به اتهام "اهانت رژیم پادشاهی و مشارکت در اعتراضات" مسالمت آمیز مردمی جهت درخواست برای برقراری آزادی و دموکراسی و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور از سر می گیرد.
 
دادگاه رژیم بحرین رسیدگی به پرونده زینب الخواجه را ششم ماه جاری میلادی به خاطر پاره‌ای ملاحظات و آوردن نوار ویدئویی مربوط به حضور وی در مرکز پلیس به تعویق انداخت.
 
زینب الخواجه با 13 اتهام درخصوص پرونده‌های مختلف روبرو است که هشت اتهام در دادگاه علیه وی مطرح شده است و پنج اتهام نیز در دادستانی کل به وی وارده شده است.
 
الخواجه به پرداخت 200 دینار به اتهام اهانت به نظام پادشاهی و پرچم و سرود ملی محکوم شده است، وی همچنین به یک ماه حبس به اتهام اهانت به یک کارمند و تجمع در منطقه باب البحرین شهر منامه متهم اما از این اتهام تبرئه شد و رسیدگی به اتهام اخلال در حرکت عبور و مرور در نزدیک منطقه المرفا المالی و اتهام تجمع و اقدامات تحریک آمیز علیه نظام در میان البوصیبع به یکم نوامبر به تعویق افتاد.

براساس اين گزارش به نقل ستاد حقوق بشر؛ دادگاه رژیم بحرین زینب الخواجه از فعالان حقوق بشر را در چارچوب محاکمه رهبران و شخصیت‌های مخالف در این کشور محاکمه می‌کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.