بحرين شاهد تظاهرات گسترده مردم بود

با وجود آنکه رژيم آل خليفه هرگونه تظاهرات و راهپيمايي را به شدت سرکوب مي کند ديشب نيز مردم بحرين به تظاهرات خود در مناطقي مانند ستره ، معامير ، بلاد قديم ،‌ عکر ، بربار و ابوصبيع ادامه دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني المنار، شيخ علي سلمان دبير کل جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين تأکيد کرد با توجه به نبود چشم انداز گفتگو با حکومت، تحرکات مردمي ادامه خواهد يافت .
از طرف ديگر نيروهاي امنيتي با وجود انتقاد سازمانهاي بين المللي حقوق بشر، به سرکوب ملت بحرين ادامه مي دهند.
انور زينب گزارشگر المنار در گزارشي با اشاره به ادامه حمله به خانه هاي مردم و سرکوب تظاهرات مسالمت آميز که تظاهرکنندگان طي آن خواستار مشارکت در تعيين سرنوشت کشور هستند گفت : خانه‌هاي مردم در معامير و بلاد قديم در بحرين هدف گازهاي سمي قرار گرفت و نيروهاي امنيتي بحرين مردم را به علت شرکت ساکنان معامير و بلاد قديم در تظاهرات مسالمت آميز و ابراز همبستگي با زندانيان سياسي در زندانهاي بحرين، مجازات جمعي مي کنند .  
نيروهاي امنيتي بحرين با گلوله هاي ساچمه اي که در سطح بين المللي استفاده از آن ممنوع است تظاهرکنندگان را سرکوب کردند.
مرکز فرهنگي الحمله که در حال برگزاري مسابقه فرهنگي بود از گازهاي سمي در امان نماند.
تظاهرکنندگان در مناطق ديگر بحرين مانند عکر، ابوصيبع و بربار سرکوب شدند و نيروهاي امنيتي با گازهاي سمي به شرکت کنندگان در تظاهرات يورش بردند.
راهپيمايي در منطقه دامستان به عرصه درگيري بين تظاهرکنندگان و نيروهاي امنيتي تبديل شد که در تلاش بودند تظاهرکنندگان را با توسل به زور پراکنده کنند.
خانه هاي مردم در اين مناطق به بيمارستانهاي ميداني تبديل شده است زيرا زخمي‌ها از بيم آنکه بازداشت نشوند از مراجعه به بيمارستانها خودداري مي کنند علاوه بر  اينکه نيروهاي امنيتي از اعزام زخمي‌ها به بيمارستانها جلوگيري مي کنند.
اقدام حکومت بحرين به سرکوب باعث آن نشده است که راهپيمايي ها و تظاهرات متوقف شود.
تظاهرکنندگان بر آزادي فعالان و زندانيان سياسي پافشاري مي کنند. مناطق ستره و بربار و بوري صحنه تظاهرات بود و تظاهرکنندگان آزادي نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين را خواستار بودند.
شيخ علي سلمان ر ئيس جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين گفت اين کشور از هنگام استقلال تاکنون شاهد دولت نوين نبوده است .
وي وجود ابتکارهايي براي گفتگو را تکذيب کرد.
سلمان گفت تا اين لحظه ابتکارهاي واقعي براي گفتگو مطرح نشده است. حرفهاي زيادي در اين مدت مطرح شده اما همه آنها حرفهاي رسانه اي است.
از طرف ديگر در ادامه نقض حقوق بشر در بحرين، دادگاه عالي بحرين جلسه رسيدگي به درخواست وکيل نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين را به تعويق انداخت .
سازمان حقوق بشر نيز آزادي فوري نبيل رجب و زينب الخواجه را خواستار شده است .
اين سازمان افزود رفتارهايي که با فعالان به علت ديدگاههاي مسالمت آميز مي شود بر خلاف اظهارات مقامات بحريني است که از گامهاي اصلاح طلبانه صحبت مي کنند.
سازمان خبرنگاران بدون مرز نيز از جامعه بين المللي خواست براي آزادي زندانيان سياسي در بحرين مداخله کند .
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، گسترده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار