مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: به دنبال رشد و صادرات دانش مهندسی برق به کشورهای دیگر هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس محمدحسن صحراییان در همایش مدیریت بحران و آشنایی با شیوه‌های مقابله با سرقت در صنعت برق اظهار داشت: با دستور استاندار فارس به زودی کنسرسیوم پیمانکاران برق برای صدور دانش مهندسی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل توزیع برق شیراز ابراز داشت: با توجه به جایگاه مهم جمهوری اسلامی در صنعت برق و نیاز کشورهای هم‌جوار ظرفیت صدور این دانش وجود دارد.
وی گفت: آموزش‌های بسیاری نیز در این زمینه با همکاری فنی و حرفه‌ای صورت گرفته که نیروهای ماهری برای انتقال دانش به سایر کشورها و استان‌های دیگر تربیت شده‌اند.
صحراییان همچنین با اشاره به اهمیت حفاظت از اموال شبکه‌های برق به عنوان اموال عمومی تصریح کرد: تنها زمانی سرقت کابل‌ها پایان می‌یابد که تمام مردم نسبت به بیت‌المال احساس مسئولیت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: سرقت‌های کابل افزایش یافته و از تعداد 63 مورد در هشت ماه نخست سال 88، 6 هزار و 154 مورد در هشت ماه سال جاری رسیده است.
وی ادامه داد: این آمار نشانگر شکل‌گیری یک عزم جدی برای برخورد با سارقان تجهیزات برق است چراکه با هر سرقت و قطع برق یک منطقه مشکلات فراوانی برای جامعه ایجاد می‌شود.
صحرائیان ابراز داشت: به زودی مرکزی با عنوان حفاظت و حراست از شبکه‌های برق با مشارکت پلیس پیشگیری در سطح شیراز راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: تمام پیمانکاران و کارگران آنها نیز دارای کارت هوشمند و لباس فرم می‌شوند تا امکان شناسایی افراد مجاز و غیرمجاز فراهم شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: دادگستری نیز برای افزایش هزینه جرم اهتمام خاصی داشته و با راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم شبکه‌های برق زمان رسیدگی به این جرایم را کاهش داده است./س

برچسب ها: صادرات ، دانش ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.