فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران به مرکز ثقل تحولات منطقه و جهان تبدیل شده است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي کل سپاه؛ سردار غلامحسین غیب پرور در نشست بسیج رسانه با عنوان "شهید عبدالرسول مصطفایی" افزود: تبدیل جمهوری اسلامی به یک گرانیگاه قدرت در دنیا سبب شده تا تغییر ژئوپلوتیک جهان به نفع دنیای اسلام رقم بخورد.

وی پیروزی فلسطینی‌ها در غزه را به واسطه تأثیرات انقلاب اسلامی دانست و گفت: ائتلاف بزرگ شکل گرفته علیه سوریه، در واقع جنگ اصلی بین انقلاب اسلامی و دنیای استکبار است.

این فرمانده ارشد سپاه با بیان این مطلب که این عزت و افتخار مربوط به جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: صیانت از این دستاورد کار سنگینی است که نیاز به همدلی و انسجام دارد.

وی ادامه داد: تا به امروز این همدلی اتفاق افتاده که این امر به برکت رهبری داهیانه جمهوری اسلامی و مردم نجیب کشورمان بوده است.

سردار غیپ‌پرور گفت: اگر جمهوری اسلامی فاقد رهبری بود حال و روز ما حال و روز امروز نبود و به طور حتم در طول 32سال قبل نسخه ما را پیچیده بودند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه اگر مصر از رهبری مقتدر برخوردار بود، کارش بهتر پیش می‌رفت، افزود: الان به جرات می‌توان گفت که در نبود رهبری لازم، برخی حرکت‌ها را خاموش کردند و از آوازه تونس و حرکت مردم یمن خبری نیست.

وی گفت: البته یک بیداری اسلامی رخ داد ولی منتج به حاکمیت قوی دینی نشد، چرا که دشمن نگذاشت آنچه در ایران بواسطه رهبری و مردم نجیبش شکل گرفت در دیگر سرزمین‌های اسلامی پا بگیرد.

سردار غيب‌پرور تأکيد کرد: در این شرایط رسانه‌های ما باید قرار گرفتن ایران به عنوان ثقل تحول در جهان و منطقه را دائم برای به روز نگهداشتن افکار عمومی تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه در برهه کنونی، مردم ما نیاز به حظ و بهجت معنوی دارند، افزود: برخی از ما سرگرم مناقشاتی بی‌خاصیت شده‌ایم که فقط وقت مردم را می‌گیرد.

سردار غیپ‌پرور ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات حرکت‌هایی در جامعه ایجاد می‌شود که بهجت معنوی را به یأس، زمزمه‌های شوم و خودباختگی تبدیل می‌کند.

فرمانده سپاه فجر، راست‌نویسی و صدق گفتار، به موقع و به اندازه نوشتن و به موقع گفتن و به اندازه گفتن، قدرت تشخیص، حریت در قلم و بیان، سعه صدر و وسعت ظرفیت و حرکت به سمت آرمان‌نگری و الگوی خدا رفتار و دین‌محور را از ویژگی‌های یک خبرنگار بسیجی برشمرد.

وی همچنین مطالبه‌گری در چارچوب آداب اسلامی، بی‌توجهی به مناقشات بی‌ریشه و تصنعی، توجه به وحدت و انسجام جامعه و ترویج گفتمان استقامت را از دیگر صفات یک خبرنگار فرهیخته و بسیجی عنوان کرد.

گفتني است، شهید عبدالرسول مصطفایی، اولین شهید رسانه استان فارس است که در سال 1359 به فیض شهادت نائل امد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: سپاه ، بسیج ، ژئوپولتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار