معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز از عوارض خطرناك به اثبات رسیده فرآورده تقلبی و قاچاق اسلیمینگ 'كاهش دهنده وزن ' توسط كارشناسان این معاونت خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر 'بهزاد شریف مخمل زاده' با اعلام هشدار جدی به شهروندان درباره استفاده از این نوع فراورده ها، اظهار داشت: اخیرا فراورده ای تقلبی با ادعای كاهش دهنده وزن با نام اسلیمینگ به صورت قاچاق وارد بازار استان خوزستان شده است كه با آزمایش های صورت گرفته، عارضه های خطرناك و مرگ آور این فراورده توسط كارشناسان تشخیص داده شده است.

وی توضیح داد: برخی از این محصولات قاچاق همچون اسلیمینگ با ادعای گیاهی بودن،‌ نداشتن هیچ گونه عارضه جانبی و داشتن اثر چشمگیر و معجزه آسا در كاهش وزن در زمانی كوتاه،‌ تبلیغ و عرضه می شود، كه این فرآورده ها با وجود ادعای طبیعی بودن، حاوی مواد شیمیایی مضر و یا داروهایی با مقادیر بیشتر از حداكثر دوز مجاز است.

وی با بیان اینكه بر روی بسته این محصولات و یا در تبلیغات این فرآورده ها به وجود این تركیبات اشاره نمی شود، تاكید كرد: این فرآورده ها خطر بزرگی برای سلامت جامعه محسوب می شود و به صورت غیر قانونی و قاچاق به فروش می رسند كه عارضه های ناشی از این فرآورده ها می تواند بسیار جدی و خطرناك باشد.

مخمل زاده تصریح كرد: سیبوترامین یكی از مواد شناسایی شده ای است كه در بسیاری از این محصولات قاچاق به ویژه اسلیمینگ یافت شده است كه می تواند باعث تشنج، افزایش فشار خون،‌ گیجی، تیك های عصبی، افزایش ضربان قلب، حمله قلبی، سكته، كما و حتی مرگ شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز خاطرنشان كرد: این دارو حتی می تواند با سایر داروهایی كه بیمار مصرف می كند باعث تداخل دارویی شده و خطرات جبران ناپذیری برای سلامت مصرف كننده ایجاد كند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.