تحليلگر مسايل سياسي در لبنان اعلام كرد: رژيم ميانمار با كمك هاي مالي زيادي كه از عربستان مي گيرد به نسل كشي مسلمانان مبادرت مي ورزد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خالد الرواس گفت: وقتي كه ما امروز نحوه تعامل كشورهاي عربي را با موضوع فلسطين كه از موضوعات محوري و مهم جهان اسلام در حال حاضر است مي بينيم از نحوه تعامل آن ها با مسئله نسل كشي وحشيانه مسلمانان در ميانمار و بي توجهي به حقوق آنان شگفت زده نمي شويم.

الرواس افزود: اگر رژيم هاي عربي تصور مي كنند با ارائه كمك هاي كلان به دولت ميانمار و عاملان كشتار مسلمانان از حقوق آنان ( مسلمانان ) دفاع مي كنند كاملا در اشتباهند زيرا دولت ميانمار اصلا مسلمانان مقيم اين كشور را به عنوان شهروند به رسميت نمي شناسد و تاكنون جنگ هاي مستمر و اقدامات نژادپرستانه و تبعيض آميزي عليه آنان انجام داده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي از كشورهاي عربي به بهانه دفاع از حقوق بشر، حق دخالت در امور داخلي يك كشور عربي ديگر را به خود مي دهند ولي هيچ اهميتي به حادثه كشتار مسلمانان در ميانمار نمي دهند اظهار داشت: درباره مسئله حقوق بشر بايد گفت كه هر طرفي يك برداشت خاص خود را از آن دارد به خصوص كشور عربستان كه از قاتل در ميانمار حمايت مي كند و به مظلوم ياري نمي رساند.

" عربستان به رغم اين كه شعار اجراي شريعت اسلامي را سر مي دهد ولي عملا خود به اين شريعت پايبند نيست به همين علت تناقض آشكاري ميان گفته و عمل مقامات عربستاني چه در داخل يا در خارج از آن ديده مي شود. رژيم هاي عربي به خصوص عربستان در حال توطئه چيني عليه مسلمانان ميانمار هستند."

اين كارشناس مسايل سياسي در لبنان درباره مدالي كه رئيس جمهور ميانمار به گردن وليد بن طلال شاهزاده سعودي انداخت گفت: وليد بن طلال مستحق و شايسته دريافت اين مدال نبود. اگر كمك هاي عربستان به ميانمار به مسلمانان اين كشور اختصاص مي يافت امري مطلوب بود ولي اين براي عربستان مايه ننگ است كه اين كمك ها اصلا به دست مسلمانان نمي رسد بلكه دولت ميانمار آن را براي كشتار مسلمانان هزينه مي كند. حال اگر عربستان براي بهره وري سياسي اين كمك ها را در اختيار ميانمار قرار مي دهد اين گناهي بزرگتر است زيرا عربستان و شاهزاده وليد بن طلال به توطئه بزرگي عليه مسلمانان در ميانمار مبادرت ورزيده اند.

خالد الرواس در بخش ديگري از سخنانش به العالم گفت: ظلمي كه در حق مسلمانان برمه با چراغ سبز برخي از كشورهاي عربي از جمله عربستان رخ مي دهد جنايتي است كه در جهان بي سابقه است نهادهاي مدافع حقوق بشر مي توانند براي احقاق ابتدايي ترين حقوق مسلمانان ميانمار اقدام كنند ولي متاسفانه نسل كشي مسلمانان در اين كشور در بوته فراموشي قرار گرفته است و سانسور مي شود و يكي از علت هاي سرپوش گذاشتن بر جنايات رژيم ميانمار عليه مسلمانان اين است كه اين كشور از حمايت كشورهاي غربي و مستكبر برخوردار است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار