معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 64 میلیارد ریال را برای تاسیس تئاتر شهر در استان ها به صورت جداگانه اختصاص داده است.

حمید شاه آبادی، معاونت هنری وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص نشست آسیب شناسی تئاتر کشور گفت: این نشست توسط داوران و منتقدان منطقه‌ای و استان ها برگزار شده است.
وی افزود: در شهرستان ها اقدامات بسیار خوبی در زمینه آموزش بومی تئاتر صورت گرفته است که به طور قطع این اقدامات باید با ساختار جدید سازماندهی شوند.
شاه آبادی تصریح کرد: اداره کل هنرهای نمایشی تصمیم دارد که یک سطح آموزشی در دل سراسر استان ها ایجاد کند.
معاونت هنری وزارت ارشاد در ادامه گفت: با شکل گیری 670 گروه تئاتری در طرح استقرار شکل گیری بنیاد ادبیات نمایشی و شکل گیری طرح تئاتر شهر استان ها، تئاتر سراسرق استان ها گامی به جلو برداشته و پیشرفت می کنند.
وی افزود: امروز اجرای عمومی نمایش ها به طور جدی دغدغه هنرمندان شهرستانی بوده و نمایش‌هایی که به تئاتر استانی راه پیدا کرده اند به طور عمده اجرای عمومی داشته و کار شهرستان های استان تهران بوده اند.
شاه آبادی تصریح کرد: راهیابی 416 اثر به 32 جشنواره نشان دهنده این موضوع بوده که قریب به 2 هزار اثر خود را برای رقابت جدی آماده می کنند این موضوع حضور پررنگ تئاتر در شهرستان ها را نشان می دهد.
معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: در نشست آسیب شناسی تئاتر کشور توجه به میزان اثربخشی تئاتر و نقشی که می تواند در زندگی مردم بحران های اجتماعی و رفع کاستی ها و چالش ها در جوامع اجتماعی داشته باشد مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
شاه آبادی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای تئاتر شهرستانه ها گفت: در قالب سازماندهی گروه های تئاتری در شهرستان ها و صدور پروانه نمایش دائم برنامه ریزی های انجام شده و این طرح رو به پیشرفت است.
وی با اشاره به اینکه تمامی آثار ارائه شده از سوی هنرمندان پیشکسوت و جوان در قالب گروه های طرح استقرار هستند، گفت: گروه هایی که دارای پروانه نمایش گروه الف باشند سالانه 10 میلیون تومان برای حمایت به آنها اختصاص داده می شود.
معاونت هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: مبلع 64 میلیارد ریال برای تاسیس تئاتر شهر استان ها به صورت جداگانه تخصیص پیدا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: از میان 416 اثر 13 نمایش برای راهیابی به جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده اند که امسال جشنواره شاهد اجرای آنها هستیم./ص
برچسب ها: حمید ، شاه آبادی ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.