طی بررسی های صورت گرفته بازنگری حوزه علم و مهندسی آب در مقطع کارشناسی نهایی و در مقطع تحصیلات تکمیلی هنوز کامل نشده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،سید علی ایوب زاده سرپرست کمیته علم و مهندسی آب امروز در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت علوم طی سخنرانی گفت: کمیته علم و مهندسی آب از 19 عضو هیئت علمی از کل دانشگاه های کشور تشکیل شده که 12 عضو هیئت علمی آن مربوط به گروه آب و 5 عضو هیئت علمی آن مربوط به گروه خاک است.

وی افزود: چنانچه 63 رشته دانشگاهی آب در گروه آموزشی کشاورزی وجود دارد و 81 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و 19 درصد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی در این 63 رشته در حال تحصیل هستند.

ایوب زاده تصریح کرد: بازنگری این رشته در مقطع کارشناسی انجام شده اما در تحصیلات تکمیلی هنوز کامل نشده است چنانچه در نتیجه نهایی از 63 رشته به 23 رشته کاهش یافته است.

وی از مدل خوشه ای در این رشته خبر داد و گفت: یک مدل خوشه ای کامل برای برنامه کارشناسی تدوین و مطرح شده است که حدود 21 خوشه از این مدل خوشه ای کامل مربوط به مسائل آب است با عناوینی چون خوشه منابع آب، خوشه آب و مهندسی سیستم، خوشه سازه های آبی ، خوشه تعلیق رشته مهندسی عمران آب ، خوشه آب و توسعه و خوشه آب و فناوری اطلاعات که 9 خوشه این تصویب شده است چنانچه حدود بیش از 1600 نفر ساعت وقت در بخش آموزش این رشته افراد گذاشته اند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، مهندسی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار