استان چهارمحال و بختياري به دليل تنوع توليدات محصولات زراعي٬ باغي٬ دامي و مرتعي، يكي از قطب هاي توليد خشكبار در كشور محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد 

مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري گفت: ايران، توليد 10درصد خشكبار جهان را برعهده دارد كه استان چهارمحال و بختياري به دليل تنوع توليدات محصولات زراعي٬ باغي٬ دامي و مرتعي، يكي از قطب هاي توليد خشكبار در كشور محسوب مي شود.

مهندس طهمورث فتاحي، از توليد 70 هزار تن محصولات خشكبار در این استان خبر داد و گفت: از اين ميزان، 20 هزار تن، فرآوري مي گردد.

وي با بیان اینکه؛ يكي از چالش هاي صنايع توليد و فرآوري، نبود درجه بندي و بسته بندي مناسب در اين محصولات است كه باعث مي شود از مزيت رقابتي محصولات كاسته شود، افزود: تعداد جوازهاي صادر شده در زمينه كارخانجات مرتبط با فرآوري و بسته بندي خشكبار و حبوبات در استان چهارمحال و بختياري را 37 فقره اعلام كرد و گفت: تعداد كارگاه هاي فعال در استان، 17 فقره مي باشد.

فتاحی، تعداد طرح هاي در دست اجرا در زمینه فرآوري و بسته بندي خشكبار و حبوبات در استان چهارمحال و بختیاری را هم 20 مورد دانست كه با اعتباري حدود 250 ميليارد ريال و با حجمي بالغ بر 30 هزار تن در حال انجام است.

فرآوري و توليد خشكبار، يكي از با ارزش ترين توليدات بخش كشاورزي استان چهارمحال و بختياري است و كيفيت، مرغوبيت و طعم لذيذ محصولات خشكبار توليدي این استان، با استقبال ویژه مصرف كنندگان ايراني و خارجي روبرو گردیده است./س

برچسب ها: چهارمحال ، خشکبار ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.