اصرار اهالی فوتبال باعث شد تا فدراسیون فوتبال در نهایت با برگزاری جام حذفی موافقت کند اما جام حذفی به چه قیمت و با چه کیفیتی باید برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،جام حذفی در شرایطی برگزار خواهد شد که هر روز شاهد کناره گیری تیم ها از این مسابقات هستیم فدراسیون فوتبال با توجه به صحبت ها و درخواست  کارلوس کی روش قصد نداشت جام حذفی را برگزار کند اما اصرار اهالی فوتبال باعث شد تا علی کفاشیان و همکارانش در نهایت تصمیم به برگزاری این مسابقات بگیرند اما جام حذفی به چه قیمت و با چه کیفیتی باید برگزار شود؟

پاسخ به این سوال می تواند بسیاری از دغدغه های فکری اهالی فوتبال نسبت به این مسابقات را برطرف کند.
 

توجه به این نکته الزامی است که جام حذفی در کشور ما از اعتبار خاصی برخوردار است چرا که سالهاست شاهد رقابت های داغ و جذابی در جام حذفی ایران هستیم و همواره شگفتی های زیادی در این رقابت ها خورده است  قدمت و سابقه جام حذفی در کشورمان باعث می شود که احترام خاصی برای آن قائل باشیم ضمن اینکه قهرمان این مسابقات جایگاه بسیار بزرگی در فوتبال کشورمان دارد چرا که به عنوان نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمان آسیا بازی خواهد کرد.
 

جام حذفی امسال تحت تاثیر مشکلات و حواشی زیادی برگزار خواهد شد چرا که در ابتدا این مسابقات از تقویم امسال فدراسیون حذف شده اما فشار رسانه ها و اهالی و کارشناسان فوتبال  باعث شد تا فدراسیون فوتبال تغییر رویه بدهد و تصمیم  به برگزاری این مسابقات بگیرد امام جام حذفی  با توجه به سابقه و اعتباری که در فوتبال کشورمان دارد با چه کیفیتی باید برگزار شود؟

جام حذفی در حالی برگزار می شود که هر روز شاهد انصراف تیم جدیدی از این مسابقات هستیم در چنین شرایطی شان ومنزلت جام حذفی ایران حفظ می شود؟ آیا این مساباقت برای فوتبال ما آنقدر سطحی و دم دستی شده که  هر روز تیم  جدیدی از آن انصراف می دهد وشاهد هر چه کوچک تر شدن آن هستیم آیا به صرف اینکه چند تیم دور هم جمع شوند و یک جام را برگزار کنند کافی است یا فلسفه و رسالت جام حذفی چیز دیگری است؟

جام حذفی در تمام دنیا از اعتبار خاصی برخوردار است همانطور که در گذشته در کشور ما هم این مسابقات اعتبار وجذابیت خاصی داشت و شاهد شگفتی های زیادی در آن بودیم چرا که تیم های گمنام و دسته پایین با انگیزه و توان مضاعف درا ین رقابت ها شرکت می کردند تا مقابل تیم های بزرگ و پر طرفدار خودشان را نشان بدهند و بازیکنان مستعد و جوان شان را بفروشند و ازا ین راه کسب در آمد کنند و به همین دلیل همواره شاهد بوده ایم که تیم های بزرگ کشورمان  در جام حذفی با مشکلاتی مواجه بوده و حتی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی یا فینال زحمت زیادی کشده اند.

همانطور که گفتیم قهرمان جام حذفی هم جایگاه بسیار بزرگی در فوتبال ایران به دست می آورد چرا که به عنوان نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کند پس نباید به دست خودمان اعتبار این جام را پایین بیاوریم جام حذفی می تواند بستر بسیار مناسبی برای کشف و پرورش استعداد های فوتبال ایران باشد،  بازیکنان جوان و مستعدی که تنها امید شان حضور در خشش در این مسابقات است و می توانند راه صد ساله را یک شبه طی کنند و به آرزوهای بزرگ شان در فوتبال برسند اما عدم استقبال تیم های رده پایین ترو گمنام از جام حذفی امسال باعث شده که تنها چند تیم در گردونه مسابقات باقی بمانند و برای رسیدن به جام قهرمانی تلاش کنند در چنین شرایطی آیا می توان اعتبار واهمیت گذشته را برای جام حذفی کشورمان قائل شویم؟ برگزاری یک جام و قهرمانی در آن به چه قیمت و کیفیتی بستگی دارد؟ امیدواریم جواب قانع کننده ای برای این سوالها پیدا کنیم هرچند که مسابقات جام حذفی امسال با شرایطی که یاد شد برگزار خواهد شد اما باید ارزش و اهمیت جام حذفی به خوبی درک شود تا شاهد مسابقاتی جذاب و با خاصیت در فوتبال ایران باشیم./با

برچسب ها: اعتبار ، باعث ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار