مدیرکل بازرسی خراسان شمالی گفت:مبارزه با فساد یک نگاه بین المللی و پیشگیری و جلوگیری از آن وظیفه تمامی کشورها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام موسی فتوحی دیروز به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فسادحاکم بریک کشور یک نگرانی بین المللی است که سایر کشورها را به خطر می اندازد،افزود:فساد در شکل گیری جرائم به خصوص جرائم سازمان یافته بیشتر است.

دبیر شورای دستگاه های نظارتی استان اثر طبیعی فساد را به وجود آمدن ظلم دانست وتصریح کرد: مشکلات وتهدیدات ناشی ازفساد نسبت به سنت ها و ارزش ها صدمات جدی وارد می کند.

وی ضعف مدیریتی در نظارت بر زیر مجموعه خود را به وجود آمدن برخی مشکلات و ایجاد فساد دانست وخاطرنشان کرد:ایجاد فرهنگ خود کنترلی زمینه ساز کاهش تخلفات ادارای خواهد بود.

وی رویکرد این سازمان را نظارت و آموزش عنوان کرد و اظهار داشت:عدم اطلاع مدیران از قوانین جاریه باعث بروز فساد می شود که اگر مدیران در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنند با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان شمالی از ثبت نام بازرسان افتخاری خبردادو گفت: ازعلاقه مندان و دارندگان مدرک کارشناسی وبالاتر و واجد فعالیت در دستگاه های مختلف ثبت نام وبعداز گزینش آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: طرح بازرسان افتخاری مانند شورای حل اختلاف با این سازمان همکاری خواهند داشت

فتوحی گفت:با بهره گیری از ظرفیت شورای نظارت به طور متوسط در طول سال 500 پرونده بازرسی و حدود 25 درصد آن منتهی به اثر بخشی شد.

وی خاطرنشان کرد:از مجموع شکایات مردمی در 8 ماه امسال 20 پرونده منجر به تهیه گزارش و برای پیگیری به مراجع قانونی تحویل داده شد.

با اظهار تاسف از عمل برخی از پزشکان مبنی بر دریافت زیر میزی گفت:تلاش می کنیم این پرونده ها در سال جاری بررسی خواهد شد./س

برچسب ها: مبارزه ، فساد ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.