اگر شما هم به این عادت رفتاری مبتلا هستید باید مراقبت "سندرم پاهای برشته" باشید.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، تماس طولانی مدت با یک منبع گرمای مادون قرمز منجر به بروز حالت شبکه‌ای و قرمز رنگ در پوست به نامErythema ab igne""می‌گردد که احتمال خطر بدخیمی را نیز به همراه دارد.

امروزه استفاده از لپ تاپ نیاز روزانه بسیاری افراد شده است و حتی جوانان و نوجوانان از آن به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند و ساعت‌ها وقت خود را با این تکنولوژی سپری می‌کنند. در این بین می‌بینیم بعضی عادت دارند وقتی با این وسیله کار می‌کنند آن را روی پای خود بگذارند. شاید شما هم تاکنون این عمل را انجام داده‌اید و متوجه حرارتی که از پایین کامپیوتر به پوست شما می‌رسد شده‌اید.
اگر شما هم به این عادت رفتاری مبتلا هستید باید مراقبت "سندرم پاهای برشته" باشید. تماس طولانی مدت با یک منبع گرمای مادون قرمز منجر به بروز حالت شبکه‌ای و قرمز رنگ در پوست به نامErythema ab igne""می‌گردد که احتمال خطر بدخیمی را نیز به همراه دارد.
علت بروز این مشکل تماس طولانی مدت با یک منبع حرارتی است که منجر به تغییرات پوستی زیر آستانه سوختگی حرارتی می‌شود.
در موارد نادر قرمزی مزمن Erythema ab igne""منجر به بروز کارسینوم سلول اسکواموس "ْSCC"نوعی سرطان بدخیم پوست و یا کارسینوم سلول مرکل شده است.
محققین معتقدند اگر چه مشکلات پوستی گزارش شده در رابطه با کاربرد لپ تاپ نادر هستند ولی استفاده وسیع از لپ تاپ تشخیص ضایعات بیشتری را در آینده هشدار می‌دهد و بخصوص در مورد کودکان که پوست حساس‌تری دارند، باید بیشتر مراقب بود و تا حد ممکن از پدهای ویژه حرارتی مخصوص لپ تاپ استفاده کرد./س

برچسب ها: عوارض ، خطرناک ، لپ تاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.