مسئول بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از ساخت 11 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کامران احمدی‌نژاد امروز در رشت حمل و نقل را یکی از شاخص‌های مهم در رشد و توسعه اقتصادی دانست و اظهار کرد: گیلان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب، موقعیت گردشگری و تراکم نسبی جمعیت دارای شرایط منحصر به‌ فرد است.

وی بر ضرورت احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حاشیه جاده‌های گیلان تاکید کرد و افزود: 11 مجتمع خدماتی رفاهی در استان در حال احداث است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امسال یک مجتمع خدماتی رفاهی در گیلان افتتاح شده است، تصریح کرد: مجتمع خدماتی و پایانه بار رشت در کیلومتر 12 جاده رشت – لوشان قرار دارد.

مسئول بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به مجتمع‌های در حال بهره‌برداری دولتی و خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: مجتمع خدماتی و پایانه بار آستارا در کیلومتر 5 جاده آستارا – تالش قرار دارد ضمن اینکه یک مجتمع خدماتی در جاده رشت – لاهیجان است.

وی جاده املش – رحیم‌آباد را دارای مجتمع خدماتی خواند و اظهار کرد: آزادراه امامزاده هاشم – لوشان و جاده‌های آستارا – اردبیل و رشت – فومن دارای مجتمع‌های خدماتی هستند.

احمدی‌نژاد تمرکز تاسیسات جانبی در جاده‌ها به منظور ایجاد رفاه و آسایش مسافران را مهم‌ترین هدف احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی عنوان کرد و یادآور شد: توسعه مراکز خدماتی رفاهی در ایجاد اشتغال و ارائه خدمات و رفاه به مسافران موثر است.

به گفته مسئول بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی با هدف جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، ارائه امکانات و خدمات متمرکز به مسافران و رانندگان انجام می‌شود.

وی کاهش آلودگی زیست‌محیطی، استفاده از جاده با امکانات مسجد، جایگاه عرضه سوخت، تعمیرگاه، رستوران، فروشگاه، بخش امداد، فروشگاه و ... را از دیگر اهداف احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در جاده‌ها برشمرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران در تهیه زمین و دریافت مجوز به منظور احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی حمایت می‌شود، تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی با مشارکت بخش خصوصی از اولویت‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در سال جاری است./ج1

برچسب ها: گیلان ، زمین ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.