رخدادهاي امنيتي سوريه حاکی از ادامه درگیریها بین ارتش سوریه و تروریستها است که منجر به هلاکت رسیدن تروریست عراقی شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارش از رخدادهای امنیتی روز یکشنبه این کشور اعلام کرد: ارتش در عملیات تعقیب اعضای وابسته به گروهک تکفیری موسوم به جبهه النصره در شهرحلب و حومه دمشق شمار زیادی از آنها را از پای در آورد.

 در این عملیات، ارتش مقادیر زیادی سلاح از این گروهک تکفیری به ویژه در مناطق داریا، ذیابیه و حجیره در حومه جنوبی شهر دمشق و در مجاروت منطقه زینبیه (س) کشف و ضبط کرد.

به گزارش سانا، در عملیات ارتش در منطقه ذیابیه، مخفیگاه گروهک جبهه النصره موسوم به مقر شورای نظامی شناسائی و منهدم شد و بیش از هفتاد تن از افراد مسلح را که در این مقر مخفی شده بودند، به هلاکت رسیدند.

همچنین خبرگزاری سوریه از انفجار یک بمب دست ساز که به بدنه یک خودرو چسبانده شده بود، در منطقه الفحامه خبرداد که منجر به زخمی شدن راننده آن شد، بر اثر این انفجار یک مغازه هم خسارت دید.

سانا در خبر دیگری به نقل از وزارت برق سوریه خبرداد که یک گروه مسلح تروریستی در عملیاتی پست انتقال برق منطقه قابون در شمال دمشق را تخریب و موجب از کار افتادن ان شدند؛ بر اثر این عملیات برق مناطق شرقی و شمال شرقی شهر دمشق و بخشی از مرکز تجاری شهر قطع شد.

خبر دیگری حاکیست، نیروهای پلیس سوریه که مسئولیت حراست از بیمارستان یونانی شهر حلب را برعهده داشتند، با گروه پنج نفره از شورشیان مسلح درگیر شدند که یکی از آنها به هلاکت رسید.

سایر افراد این گروه هم دستگیر شدند و اسلحه و تجهیزات همراه آنان از جمله دوربین شبانه و یک دستگاه بی سیم مصادره شد.

درشهر حمص در مرکز سوریه هم، حمله خمپاره ای تروریستها علیه محله ارامنه چهار کشته و 37 زخمی برجا گذاشت.

در شهر حماه در مجاورت شهر حمص، نیروهای حفظ نظم با محاصره مخفیگاه تروریستها یکی از شورشیان را دستگیر و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات مصادره کردند.
در جریان این عملیات، یکی از شهروندان ربوده شده آزاد شد.

همچنین نیروهای مسلح ارتش سوریه در عملیاتی ویژه در الذبیانه در ریف دمشق شماری از تروریست های جبهه النصره را به هلاکت رساندند که در میان آنها یکی از تروریست های عراقی ملقب به ابوعمر الفلوجه نیز دیده می شود.

در منطقه شبعا نیز ، ارتش سوریه شمار زیادی از عناصر مسلح را  در حومه دمشق به هلاکت رساند.
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار