مسئول كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در استان كرمان در ديدار با مديركل آموزش و پرورش اين استان خدمات كشور ايران به پناهندگان دانش آموز خارجي را در سطح جهان بي نظير توصيف كرد.

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان ،جوزپه دي كارو گفت:معمولاً هر كشوري مي خواهد روي بچه هاي خودش سرمايه گذاري كند تا آينده مملكت را به دست آنها بدهد، با توجه به مشكل افغانستان، دولت ايران اين كار انسان دوستانه را براي دانش آموزان افغانستان انجام مي دهد و آنها را براي كشورشان آماده مي كند.
 
وي افزود : من به عنوان كسي كه سالها در كميسارياي كشورهاي مختلف كار مي كنم هيچ كشوري مثل ايران نديدم كه هرآنچه امكانات و وسايل در اختيار دانش آموزان خود قرار مي دهد با همان كيفيت در اختيار دانش آموزان افغاني قرار دهد .
 
مسئول كميسارياي سازمان ملل در استان كرمان تصريح نمود:دو عنصر آموزش و بهداشت براي هركشوري مهم است، اما متأسفانه در افغانستان شرايط هنوز براي بازگشت افغانها به كشورشان مهيا نيست و هر روز اين شرايط بدتر مي شود كه ما نياز به حمايت و همكاري شما داريم.
 
وي در ادامه اظهار داشت : اين كشور شماست كه به خاطر خدا و خلوص و نيتي پاكي كه داريد اين امر مهم را انجام مي دهد، ولي كشورهاي ديگر خدمات رساني را به پناهندگان خصوصاً افغاني وظيفه خود نمي دانند و مهم اين است كه اين خدمات شما بدون توقع و انسان دوستانه است.
 
جوزپه دي كارو در پايان به كمكهاي سازمان ملل به پناهندگان اشاره كرد و گفت:در سال 2012، 30كلاس درس در استان كرمان به تخته هوشمند مجهز شدند كه در سال 2013 اين روند ادامه خواهد داشت./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار