رئیس مركز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار، از سوی دانشگاه علوم ‌پزشكی و خدمات درمانی این استان، برای اجرای طرح پزشك خانواده هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

ناصر خسروی، در جلسه ستاد راهبردی پزشك خانواده استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه فاز اول سرشماری و ثبت الكترونیكی طرح پزشك خانواده در این استان، از سال 88 شروع شده است، گفت: ثبت اطلاعات 95 درصد جمعیت شهری و 45 درصد جمعیت روستایی استان چهارمحال و بختیاری در طرح پزشك خانواده انجام شده است.

وی با بیان اینكه هم اكنون 55 درصد اطلاعات جمعیتی مردم استان چهارمحال و بختیاری، وارد سامانه طرح پزشك خانواده شده، افزود: سه میلیارد ریال اعتبار برای سرشماری طرح، و از اعتبار هزینه شده برای طرح پزشك خانواده، 15 میلیارد ریال، برای بستر سازی آن هزینه شده است.

رئیس مركز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای استقرار سامانه سلامت ایرانیان در مراكز بهداشتی شهری و روستایی این استان، 800 دستگاه رایانه و دیگر ملزومات خریداری شده و 25 میلیون ریال اعتبار نیز، برای آموزش بهورزان هزینه شده است.

خسروی افزود: استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان از سال 89 به عنوان استان‌های پایلوت برای اجرای طرح پزشك خانواده، انتخاب شدند و  این طرح با رفع مشكلات در تمامی شهر‌های كشور اجرا شده و مردم در نقاط مختلف از نتایج آن بهره‌مند شدند.

رئیس مركز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری، صیانت از سلامت خانواده، اجرای عدالت در سلامت، ارائه خدمات در قالب شیوه ارجاع و اصلاح شیوه زندگی مردم را، از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پزشك خانواده بیان کرد./س

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.