22 آذرماه سالجاري رقابت فشرده ميان سه نماينده ايران، عراق و عربستان انجام مي شود که اميدواريم ايران مقتدرانه دبيرکلي اوپک را کسب کند.

رضا پديدار عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: بازار نفت و اقتصاد انرژي از تب و تاب بسيار زيادي برخوردار است به طوري که رويکرد مهمي که در اقتصاد کشورها اتفاق افتاده و موضوع عقب نشيني کشور آمريکا در خصوص تحريم ايران بوده است.

وي تصريح کرد: 9 کشوري که آمريکا آنها را تحريم کرده بود زمان سررسيد آنها در اول دسامبر به پايان رسيده و اين کشورها در حال انجام معاملات تجارت با ايران هستند.

پديدار تصريح کرد: شايد تحريم ها لطمه اي براي توليدکنندگان وارد کند و وقفه اي در مبادلات تجاري به وجود آورد که معمولا مصرف کننده دچار خسارت مي شود بنابراين اين امر محدوديت هايي را به دنبال دارد که بايد دنبال راهکاري براي اين موضوع باشيم.

عضو انجمن سازندگان تجهيزات نفتي اظهار داشت: نفت خام سبک آمريکا در بورس نيويورک 85 دلار و 99 سنت، برنت درياي شمال در بورس لندن 107 دلار و 22 سنت، ميانگين وزني سبد نفتي اوپک 105 دلار و 64 سنت و نفت خام سبک ايران 107 دلار در بازارهاي جهاني به فروش مي رسد.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات نمايندگي اوپک اشاره کرد و گفت: اجلاس يکصد و شصت و دومين نشست اوپک براي برگزاري انتخابات در شهر وين اتريش انجام مي شود که در اين نشست 4 کشور ايران، عراق، عربستان و اکوادور شرکت مي کنند که نماينده کشور اکوادور از شرکت در اين انتخابات صرف نظر کرده است.

پديدار تاکيد کرد: در حال حاضر سه کشور ايران، عراق و عربستان رقابت شديدي براي کسب مقام دبير کلي اوپک دارند.

وي خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت نفت چند روز مهلت دارند با مسئولان نفتي ساير کشورها رايزني هايي را انجام دهند تا ايران بتواند مقتدرانه مقام دبير کلي اوپک را کسب کند و اين مقام براي کشور ما بسيار حائز اهميت است./س
برچسب ها: انتخابات ، اوپک ، قیمت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار