اتحاد یا افتراق، واقعیت­های اجتماعی، حقوقی و تاریخی مسلمانان در بریتانیا در تازه‌ترین اثر موسسه بین المللی الهدی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومی موسسه فرهنگی،هنری وانتشارات بین المللی الهدی، «جوامع مسلمانان در بریتانیا» و «ریشه‌یابی نظریه " غریبه بودن " : نفی اسلام بریتانیایی» نوشته محمدصدیق سدان، «برابری؟ رفتار با مسلمانان در سیستم قضایی انگلیس» و «دوستان، رُمی‌ها، همو‌طنان؟» نوشته ندیم مالک، «هویت مسلمانان بریتانیایی» و «اعضای شورا و خلفا: مشارکت سیاسی مسلمانان در بریتانیا» نوشته دلوار حسین عناوین فصل‌های کتاب «مسلمانان بریتانیا؛ اتحاد یا افتراق، واقعیت­های اجتماعی،حقوقی و تاریخی» را تشکیل می‌دهند.

در واقع این اثر،پیشینه تاریخی حضور مسلمانان در بریتانیا، چگونگی رفتار با مسلمانان در نظام حقوقی این کشور، مسائل مربوط به هویت مسلمانان بریتانیایی و مشارکت سیاسی مسلمانان را به تفصیل بررسی می‌کند.

در کتاب «مسلمانان بریتانیا؛ اتحاد یا افتراق، واقعیت­های اجتماعی،حقوقی و تاریخی»، بحث­های پرشوری درباره داغ­ترین مسائل مورد بحث در میان مسلمانان از سه نفر از استادان مسلمان بریتانیایی ارائه شده است. مسائلی مانند، هویت و مشارکت سیاسی، حقوق شهروندی و حمایت قانونی به همراه بحث­های مفهومی درباره ماهیت در حال تغییر هویت بریتانیایی بررسی می­شوند. همچنین برجسته‌ترین مقالاتی که درباره حضور مسلمانان بریتانیا نگاشته شده، در این کتاب تحلیل شده‌اند.

کتاب«مسلمانان برتانیا؛ اتحاد یا افتراق، واقعیت­های اجتماعی،حقوقی و تاریخی» نوشته­ محمد صدیق سدان، دلوار حسین و ندیم مالک با ترجمه محمد حسن فکری به همت مرکز مطالعات فرهنگی- بین­المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه و توسط موسسه بین المللی الهدی در 227 صفحه و قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه به بهای 100 هزار ریال، منتشر شده است./ي2
برچسب ها: کتاب ، مسلمانان ، بریتانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار