يک کارشناس اقتصادي به کارگيري ظرفيت هاي خالي در اقتصاد و افزايش کارايي نهاده ها را از منابع مهم رشد اقتصادي در کشور دانست.

طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق گفت: آنچه موجب رشد اقتصادي در کشور مي شود پرهيز از زندگي مصرفي و پرداختن به توليد داخلي است، بنابراين رشد اقتصادي دلالت بر افزايش توليد يا درآمد سرانه ملي دارد به طوري که اگر توليد کالاها يا خدمات به هر وسيله ممکن در يک کشور افزايش پيدا کند مي توان گفت در آن کشور رشد اقتصادي رخ داده است.

وي در ادامه با بيان اين مطلب که سرمايه انساني نيز مي تواند به رشد اقتصادي هر چه بيشتر در کشور کمک کند افزود: سرمايه انساني از ديرباز به عنوان عامل اثرگذار بر عملکرد اقتصادي  اجتماعي مطرح بوده به طوري که رشد اقتصادي کشورها توسط سرمايه و منابع انساني مشخص مي شود از اين رو نقش سرمايه انساني در فرآيند برنامه ريزي، تصميم گيري و سياست گذاري اقتصادي کشورها برجسته تر مي شود.

وي در پايان گفت: تمام نظام هاي اقتصادي هدف مشترکي که همان رشد و شکوفايي اقتصادي کشور است را دنبال کرده و ايجاد اشتغال در کنار افزايش ثروت و رفاه مردم جامعه، ما را در تحقق اين امر ياري مي کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار