مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری دولت در بنادر هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس صدر با بیان اینکه، بندر شهید رجایی در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین بندر کشور مورد توجه است، افزود: این بندر تاثیرات قابل توجهی بر روی سایر حوزه‌های اقتصادی کشور گذاشته است.

وی گفت : بندر شهید رجایی امروز به نمادی از توانمندی‌های صنایع زیربنایی ساحلی در کشور تبدیل شده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشوربا بیان اینکه در پی نگاه جامع سازمان بنادر، توسعه و ساخت بنادر تنها محدود به شهرهای بزرگ و مطرح نشده است، افزود: بنادر مختلفی در سال‌های اخیر در جزایر و سواحل هرمزگان احداث و راه‌اندازی شده است که این امر به توسعه مراکز جمعیتی مجاور نیز کمک کرده است.

صدر گفت : در هشت سال گذشته ظرفیت بنادری همانند لنگه به دو برابر ارتقا و جزایری همانند لارک که تا قبل از دولت نهم از اسکله بی‌بهره‌ بودند صاحب اسلکه‌هایی استاندارد و در خور توجه شده‌اند.

وی افزود : هرمزگان برخوردار از بهترین و بزرگ‌ترین سازه‌‌ها و امکانات حمل و نقل دریایی و مسافرت‌های دریایی است، گفت: ترمینال‌های مسافری همانند ترمینال شهید باهنر بزرگترین ترمینال مسافری دریایی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: تکمیل ترمینال مسافری دریایی حقانی نیز هرمزگان را به استانی منحصر به ‌فرد در این زمینه تبدیل می‌کند.

صدر همچنین به قطعه زمین واقع در شمال بندر شهید رجایی که سال‌ها بر سر الحاق آن به این بندر بحث و مجادله است، اشاره و افزود: سرانجام دولت با الحاق این راضی که مساحتی برابر با 2 هزار و 400 هکتار دارد موافقت کرد که این امر کمک بسیاری به تحقق طرح‌ها و افق توسعه بندر می‌کند./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.