گاه آنقدر به فقدان امکانات رفاهی محله مان عادت می کنیم که یادمان می رود روزی همین امکانات را با شرایطی مطلوب داشته ایم و امروز از تمام آن امکانات فقط نوستالوژی شیرینی می ماند که گرامیش می داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سینما فلور تنها سینمای امیریه در منطقه 11 از جمله مکان هایی است که بار و نقش اوقات فراغت شیرینی را برای شهروندان این منطقه فراهم می کرد.

به گفته ساکنین این منطقه وقتی که سینما در حدود 20 سال پیش به دلایلی تعطیل نشد با این که شهرداری منطقه می توانست کمک کند تا سینما با تعطیلی مواجه نشود ایستاد و تماشا کرد تا یکی از پر طرفدارترین مکان های فرهنگی منطقه به خاطره ها سپرده شود.

تنها کاری که شهرداری در این سالها انجام داد نصب تابلوی سینما فلور جهت زیباسازی شهر بود که این کار هم نمکی بود بر زخم کهنه شهروندان، چرا که امید شهروندان برای بازگشایی این سینما توسط شهرداری دوباره قوت گرفت اما با گذشت زمان امیدشان به نا امیدی رسید.

حتی وقتی سینما تبدیل به سالن بدنسازی و بعدترها کارگاه شد شهردار باز هم هیچ تلاشی نکرد در حالی که می توانست این مکان فرهنگی را به یک کتابخانه، فرهنگسرا و یا چیزی شبیه به اینها تبدیل کند.

شهروندان معتقدند با توجه به اینکه این سینما یکی از تفریحات ساکنین منطقه امیریه بوده است بازگشایی آن می تواند برای اهالی بسیار خوشایند باشد و از شهردار تقاضا دارند که اگر هنوز برای احیای این مکان دیر نشده است جهت زنده کرده این سینما برای شهروندان اقدام کند.

گفتنی است، در این زمانه که تزریق شادی و رفاه بر جامعه از واجبات است، وقتی بی مهری مسئولان منجر به از بین رفتن مکان های فرهنگی می شود دلمان می گیرد با این حال آرزو می کنیم صدای مردم به شهردار برسد و روزی صحنه و صدا دوباره در این سینما جان بگیرد./ف

برچسب ها: شهرداری ، فرهنگی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار