رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به ارتقای سطح علمی در این دانشگاه، ضریب ارجاع مقالات علمی در دانشگاه کردستان را 2.5 برابر متوسط کشوری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، امینی گفت: در حال حاضر 300 عضو هیئت علمی در دانشگاه کردستان به صورت تمام وقت فعالیت دارند که سالانه حدود 60 تا 70 نفر به این آمار اضافه می‌شود.
به گفته رئیس دانشگاه کردستان، نسبت استاد به دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه یک به 38 است که سعی می‌شود تا پایان برنامه پنجم این رقم به یک به 24 برسد.
امینی اضافه کرد: هم اکنون 11 هزار و 400 دانشجو در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند که در المپیادهای علمی موفقیت‌های زیادی را برای استان کردستان رقم زده‌اند.
وی از کسب 10 رتبه زیر 10 در المپیادهای ملی توسط دانشجویان دانشگاه کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه در المپیادهای ملی و منطقه‌ای، 40 درصد رتبه‌های برتر قطب 8 کشور را به خود اختصاص دادند.
امینی یادآور شد: اگرچه دانشجویان با رتبه‌های آخر کنکور جذب دانشگاه کردستان می‌شوند اما موفقیت‌های آنان در کنکورهای کارشناسی ارشد و دکترا نشان از توانمندی بالای این دانشگاه و فراهم بودن بسترهای رشد علمی دارد.
وی در پایان نیاز امروز جامعه را دخالت دانشجویان در زمینه‌های مختلف دانست و با تاکید بر این موضوع که دانشجو نباید به مسائل اطرافش بی‌تفاوت باشد، گفت: دانشجویان نسل امروز وظیفه خود را باید به درستی ایفا کنند و ما هم به عنوان مسئولان وظیفه خود مبنی بر فراهم آوردن بستری آرام برای دانشجویان را انجام می‌دهیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.