نايب رئيس انجمن کارفرمايان صنعت طلا و جواهر استان تهران با اشاره به پيشنهاد اضافه شدن 2 عيار طلاي جديد گفت: اين پيشنهاد به معناي حذف عيار 18 نيست.

عبادالله محمدولي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: پيشنهاد اضافه شدن 2 عيار جديد 14 و 9 چندي پيش از جانب انجمن صنفي کارفرمايان صنعت طلا و جواهر و  نقره استان تهران به سازمان استاندارد ارايه شد که اين طرح با مشورت توليدکنندگان و اعضاي مختلف صنف طلا و جواهر تهيه شده است.

وي ادامه داد: اين پيشنهاد با توجه به نوسانات قيمت طلا در بازار و کاهش قدرت خريد مردم براي تهيه مصنوعات طلا عنوان شده و تصويب آن و ايجاد تنوع عيار طلا امکان خريد مصنوع براي اقشار مختلف جامعه فراهم خواهد شد.

محمدولي تصريح کرد: هم اکنون 3 عيار 18، 21 و 22 در بازار موجود است و پيشنهاد اضافه شدن 2 عيار 14 و 9 به هيچ وجه به معناي حذف عيارهاي قديمي نيست.

رئيس انجمن کارفرمايان صنعت طلا و جواهر اظهار داشت: اين پيشنهاد يکبار در سال 86 مطرح شده بود که اگر در آن زمان به تصويب مي رسيد هم اکنون شاهد رونق بيشتر توليد مصنوعات طلا، ورود به بازارهاي جهاني و صادرات مصنوع طلا در کشور بوديم.

وي در پاسخ به برخي اظهارات در خصوص سياه شدن مصنوعات طلا با عيار پائين گفت: اين اظهارنظرها غيرکارشناسي است و در ساير کشورها عيارهاي مختلف طلا توليد مي شود.

محمدولي خاطرنشان کرد: هم اکنون اين پيشنهاد به سازمان ملي استاندارد ارايه شده و کارشناسان اين سازمان در حال بررسي اين طرح و نظرسنجي از واحدهاي توليدي فعال در اين حوزه هستند و نظر نهايي را اين سازمان اعلام خواهد کرد./عب
برچسب ها: کاهش ، عیار ، طلا ، صنعت ، جواهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار