سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: بر اساس مبحث 17 مقررات نظام مهندسی ساختمان، ایجاد انشعاب گاز برای تمامی مراکز آموزشی غیراستاندارد ممنوع است باید عملیات استاندارد سازی در این مدارس طی شود.

مجید بوجارزاده، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عدم گازرسانی به مدرسه حادثه دیده در روستای شین‌آباد شهرستان پیرانشهربا بیان این مطلب گفت: بر اساس مبحث 17 نظام ملی مهندسی ساختمان باید گازرسانی به هر مجموعه اعم از ساختمان های مسکونی، تجاری و به ویژه مراکز آموزشی باید یکسری استانداردها ی گاز رسانی رعایت شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه بر اساس این مقررات ملی گازرسانی به هر گونه ساختمان فاقد ضوابط و استانداردهای ملی و ایمنی ممنوع است، تاکید کرد: اجرای این مقررات در ساختمان های آموزشی و به ویژه مدارس مورد تاکید بیشتر دستگاههای نظارتی قرار گرفته است.

بوجارزاده اضافه کرد: به دلیل نیاز شرایط به یکسری استانداردها نیاز است و مصوب شده که در فضای آموزشی از سیستم موتورخانه استفاده شود چرا که ممکن است براثر گرمایشی کلاس های درسی دچار آتش سوزی و یا گاز گرفتگی و احتراق ایجاد شود و مدرسه روستای شین آباد پیرانشهر هیچکدام از شرایط استاندارهای گازرسانی را نداشت.

سخنگوی شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه تمامی واحدهای آموزشی به ویژه مدارس و کلاس های درس باید به پکیج و موتورخانه مرکزی مجهز شوند، اعلام کرد: تجهیز کلاس های درس به پکیج و موتورخانه و عدم استفاده از بخاری منجر به کاهش شدید حوادث گازگرفتگی و آتش سوزی در سطح کلاس های درس و مدارس کشور می شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز، افزود: وظیفه ماست کارگازرسانی را براساس مبحث 17 نظام مهنسی ساختمان انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه از سال 1384 اهالی شهرستان پیرانشهر و روستای شین آباد به شبکه ملی گاز ایران متصل شده اند، گفت: هم اکنون گازرسانی پایدار و دائمی به این شهرستان و روستای شین آباد توسط شرکت ملی گاز در دستور کار قرار دارد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار