با توجه به شیوع عفونتهای بیمارستانی در کشور مقابله با این عفونت ها نیاز به همکاری بین بخشی دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران ؛حاضر در محل، دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 18 آذر در کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون افزود: بحث کنترل عفونت بیمارستان یکی از مباحث حوزه درمان است که این وظیفه از طرف وزارت بهداشت بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی نهاده شده است.
 وی گفت :امسال 800 طرح برای ارائه خدمات به بیماران بد حال به سیستم درمانی اضافه شده است در واقع طبق مصوبه وزارت بهداشت باید هر بیمارستان 10 درصد تختهای خود را به تختهای ویژه اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه همین تختها می تواند محلی برای ایجاد و انتقال عفونت باشند عنوان کرد: باید پرسنل این بخش ها که عمدتا آی سی یو هستند دقت لازم را در مراقبت از این بیماران به کار ببرند تا بتوانند عفونت را به حداقل برسانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر امید به زندگی در کشور بیست و یک تا بیست و دو سال افزایش یافته اظهار داشت: این امر مربوط به پیشرفتهای خوبیست  که در تجهیزات پزشکی و مواد دارویی داشتیم ولی این پیشرفتها می تواند عفونت ها و حتی مقاومت های میکروبی را نیز به دنبال داشته باشد که مقابله با این امر نیاز به آموزش و همکاری های بین بخشی دارد.

وی تاکید کرد: بیماران سرطانی به دلیل تضعیف شدن سیستم ایمنی در معرض انواع عفونت ها قرار دارند، بنابراین باید مراقبت از این بیماران توسط پرسنل آموزش دیده صورت گیرد تا بتوانیم آنها را  از در معرض قرار گرفتن عفونت دور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما برای کنترل عفونت بیش از هر چیز به اطلاعات پایه ای نیاز داریم یعنی به این معنی که مرکزی باشد تا عفونت های بیمارستانی را به ما گزارش کند و بعد از بررسی آنها بتوانیم روش های مقابله با این عفونت ها را آموزش دهیم و به کار ببریم./ع2
برچسب ها: عفونت ، بیمارستان ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار