دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: مطالبه گر نبودن دانشجو و اعتماد نکردن مسئولان به جوان سد راه تحقق آرمان ها است.

احمد رضا عباسی درگفت‌وگوباخبرنگارباشگاه خبر نگاران اصفهان گفت:اکنون مهمترین دغدغه دانشجویان قشر مذهبی و ولایی، دغدغه های مقام معظم رهبری از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نهضت تولید و بومی سازی علم، اسلامی کردن دانشگاهها و عدالتخواهی آرمانگرایی بصورت مطالبه عدالت در همه سطوح است که از نظر مقام معظم رهبری، ورود به این حوزه ها وظیفه دانشجو است.

وی ادامه داد: با آرمان اسلامی کردن دانشگاه ها و بومی سازی علوم انسانی در حال مقابله با سبک زندگی غربی که بر پایه لذت گرایی است هستیم که البته وظیفه اصلی بر عهده پژوهشگران, اساتید حوزه علمیه و دانشگاه است ولی نقش دانشجو در این زمینه مطالبه گر بودن, و بدنبال ایجاد سوال کردن بوسیله کرسی های آزاد اندیشی با موضوعاتی مانند حجاب, ازدواج, نحوه شهر سازی اسلامی و موارد دیگر است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به فرمایشهای رهبری افزود:بایستی چرایی علوم مختلف را به چالش بکشیم که از داخل آنها تولید علم اتفاق افتد که لازمه بومی کردن علوم انسانی است.

عباسی با توجه به اینکه مهمترین مشکلات دانشجویان مطالبه گر نبودن آن ها است تصریح کرد: دانشجو زمانی که خودش به دنبال آزاد اندیشی نباشد و آنرا تنها به یک قالب پرسش و پاسخ محدود کند،باعث جلوگیری از تحقق آزاد اندیشی می شود.

وی گفت:مطلب دیگر مورد تاکید از رفتار و صحبت های پیامبر، رهبری و بزرگان، بحث جوانگرایی است که  مسئولان یا اعتماد به جوان نمی کنند و یا اعتماد آنها ظاهری و سطحی است، حتی گاهی نیز وعده وعید هایی داده می شود، اما متاسفانه فاصله زیادی تا عمل دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان یاد آور شد:درست است که امکان دارد که جوانی تجربه کاری نداشته باشد اما باید دانست که جوان آرمانگرا است و متاسفانه زمانی که دانشجو را تنها به عنوان اغتشاش گر می شناسند و با دید امنیتی به وی می نگرند نتیجه آن عدم تحقق آرمانها می شود.

عباسی با توصیه به دانشجویان در شرایط انتخابات افزود:هدایت جریانات جامعه بعهده دانشجو است، به همین دلیل وی بایستی سیاسی باشد تا ایجاد بصیرت سیاسی در جامعه بکند و اما سیاست زده نشود و وارد بازی های سیاسی نشود./ب

برچسب ها: اصفهان ، تحقق ، آرمانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.