دبیرکل جمعیت افرای سبز کرمانشاه که در زمینه حمایت از بیماران HIV فعالیت می کند، انگ اخلاقی، تبعیض و مشکلات مالی را از جمله مهمترین مشکلات بیماران آلوده به HIV عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهدی امیری عمده مشکل بیمارانی که با HIV زندگی می کنند را مشکلات مالی اعلام کرد وگفت: مشکلاتی از قبیل انگ اخلاقی، تبعیض در جامعه، مشکلات خانوادگی و درمانی از دیگر مشکلات بیماران مبتلا بهHIV است.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات بهداشتی تا حد زیادی از انتقال این بیماری می توان جلوگیری کرد، افزود: روشهای انتقال این بیماری بسیار مشخص است و با رعایت نکات بهداشتی به راحتی می توان در کنار افراد آلوده به HIV زندگی کرد و مبتلا نشد.

به گفته امیری، افراد آلوده به HIV مانند سایر افراد نیاز به اشتغال دارند و باید در کنار رفع سایر مشکلات آنها برای فراهم آوردن زمینه اشتغال این افراد نیز چاره اندیشی شود.

دبیرکل جمعیت افرای سبزکرمانشاه، در ادامه با اشاره به آغاز به کار این جمعیت از سال 1380 پیشگیری از ایدز و اعتیاد درجامعه، فرهنگ سازی و بستر سازی فرهنگی برای جوانان استان و پرکردن اوقات فراغت و حمایت از خانواده های HIV مثبت و متاثر از HIV را از جمله اهداف کلی جمعیت افرای سبز استان کرمانشاه عنوان کرد.

جمعیت افرای سبز استان کرمانشاه در سال جاری موفق شد معتبرترین جایزه در زمینه فعالیتهای مبتکرانه در زمینه برنامه های کنترل و پیشگیری HIV را با عنوان جایزه بزرگ روبان قرمز که هر دو سال یکبار توسط سازمان ملل متحد به یک سازمان غیر دولتی فعال در این زمینه اعطا می گردد را دریافت کند./ب
برچسب ها: کرمانشاه ، بیماران ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.