معاون عمرانی برای احداث سد گیوی در شهرستان كوثر تاکنون بیش از 650 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین میرجعفریان در بازدید از طرحهای عمرانی كوثر افزود: برای تكمیل این طرح550 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی گفت: در دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی اعتبار مناسبی برای تسریع در تكمیل این سد در نظر گرفته شده و هم اكنون عملیات احداث این سد فعال است.

میرجعفریان با اشاره به اهمیت طرح پایاب و شبكه سد گیوی در رونق و تحول منطقه افزود: با تكمیل و بهره‌برداری كامل از این طرح عظیم حدود 10 هزار هكتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی شده و این علاوه بر رفع مشكل بیكاری رونق اقتصادی منطقه را به ارمغان می آورد.

وی همچنین از طرح جاده جایگزین گیوی ، خلخال نیز بازدید كرد و گفت: هفت كیلومتر از این جاده آسفالت شده و چهار كیلومتر از این جاده 11 كیلومتری نیز به زودی آسفالت و مقدمات آبگیری اولیه این سد فراهم می شود.

فرماندار كوثر هم در این بازدید با اشاره به پیشرفت فیزیكی بیش از 80درصدی سد گیوی گفت: توسعه و بهبود حدود هشت هزار هكتار از اراضی دیم و باغات این شهرستان ، كنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

سیدسعدالله رییس ساداتی افزود: سد گیوی با حجم مخزن 76 میلیون متر‌مكعب 102 متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز شده است.

وی گفت: سد گیوی بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاكی سنگ‌ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن 53 میلیون مترمكعب احداث می شود/س

برچسب ها: اردبیل ، سد ، گیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.