دانشجويان دانشگاه الزهرا امروز با حضور بر سر مزار شهداي دانشجو 16 آذر 1332 بياينه‌اي را منتشر کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجويان دانشگاه  الزهرا  با حضور بر سر مزار شهداي دانشجو 16 آذر بيانيه‌اي را صادر کردند.

 متن بيانيه به شرح زير است:
 
«گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهیدان مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و همه شهدای دانشجوی انقلاب اسلامی ایران را.
 
16 آذر را باید به راستی نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران دانست؛ روزی که مشت‌های گره کرده عزم، خشم و غیرت دینی این ملت بزرگ توسط فرزندان دانشجویش بر سرظلم، تعدی و فریب‌کاری مستکبران عالم فرود آمده و صفحات زرینی از استبکارستیزی و ضداستعماری ایرانیان را رقم زد.
 
16 آذر که به نام روز دانشجو زینت گرفته، نماد دیگری است از استکبارستیزی و مخالفت ملی ایرانیان و واقع شدن این روز در روز ماه پیروزی خون بر شمشیر، یادآور پیوند ناگستسنی دانشجویان و جوانان عاشورایی ایران اسلامی با الگوی جاودان حریت و مردانگی تاریخ حضرت سیدالشهدا (ع) است که درس آزادگی از او آموختند و کربلاهای متعدد در طول عمر سی و چند ساله انقلاب آفریدند.
 
جنبش دانشجویی ایران بعد از گذشت غریب به شش دهه از این رویداد ثابت کرده است که همواره در خط ضد استکبار و امپرایالسم حرکت می‌کند که فتح لانه جاسوسی آمریکا که مظهر تام استکبار جهانی است از آن جمله است.
 
اشغال سفارتخانه شیطان بزرگ که در واقع تسخیر نماد استکبار و ظلم بود.
 
استکبار امروز در سراشیبی مشکلات متعددی قرار گرفته است از جمله مهمترین آنها می‌توان به جبنش 99 درصد اشاره داشت.
 
مشکلات به حدی گسترش یافته که چاره‌ای جز اهانت به خاتم‌النبیاء (ص) باقی نمانده است، البته که اینگونه اقدامات چاره‌ساز نبوده و روز به روز بر حجم این مشکلات افزوده می‌شود و دیر نیست که پیش بینی امام خمینی (ره) در مورد سرمایه‌داری نیز چون کمونیسم تحقق یابد.
 
جنبش دانشجویی امروز نیز همچون سال 1332 با تأکید بر مواضع استکبار ستیزانه خود معتقد است که تنها راه سعادت بشری حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) است و این مهم امروز خود را در اشکال مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را بروز می‌دهد و لذا نکاتی چند در این باره قابل ذکر است.
 
ایران امروزه در نقطه کانونی تحولات منطقه قرار گرفته است و مدل مردم‌سالاری دینی که کارآمدی خود را نشان داده؛ باید در زمینه اقتصادی نیز بعنوان الگو و نمونه مطرح شود.
 
ابزار اقتصاد مقاومتی بعنوان راهبرد اصلی برای دستیابی به این مهم و همچنین ایجاد سبک زندگی دینی به دور از مصرف گرایی غربی می‌تواند به عبور سرافرازانه ما از این مقطع حساس از انقلاب اسلامی کمک کند.
 
آنچه بر جنبش دانشجویی طی نزدیک به شش دهه به اثبات رسیده این است که تنها راه استمرار انقلاب و توسعه پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف، پایداری و مقاومت در قبال یک‌جانبه‌گری‌ها و زیاده‌خواهی غرب به رهبری شیطان بزرگ است؛ چنانچه مقاومت در هشت سال دفاع مقدس تثبیت کننده ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و این مقاومت امروز در چهارچوب دیگری است.
 
در شرایطی که جنگ سخت دشمن تبدیل به جنگ نرم شده دانشجویان بعنوان افسران جنگ نرم در  خط مقدم مقابله با فتنه‌گران و سازگران در همه حال آمادگی دارند تا با تمام توان از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع نمایند.
 
خط مقاومت ایران اسلامی امروز مرزهای ملی را فرا نهاده و لبنان، فلسطین و سوریه و ... را در برگرفته است.
 
هم اکنون سوریه خط اول مقدم جبهه اسلامی علیه زورگویان جهانی شده و استکبار جهانی برای از بین بردن این ستون مقاومت دست در دست رژیم های مرتجع منطقه به قتل‌عام مردم کشور می‌پردازند.
 
پیروزی بزرگ و ارزشمند به دست آمده در جبهه مقاومت جنگ هشت روزه غزه که به تصریح فلسطینی‌ها الگوگیری از حرکت انقلاب اسلامی ایران بوده، بار دیگر ثابت نمود که یگانه راه پیروزی استقامت و پایداری و سرمشق قرار دادن ندای هیهات من الذله سالار شهیدان است.
 
در فضای کنونی کشور که به تازگی زمزمه‌های مبنی بر اینکه برخی یا از سر حماقت و یا بر اثر خیانت حرف از سازش در برابر غرب می‌زنند، شنیده می‌شود؛ جنبش دانشجویی بعنوان زبان گویای ملت اعلام می‌کند که پیشرفت ایران اسلامی نه از راه سازش در برابر غرب که از گذرگاه مقاومت و پافشاری بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی می‌گذرد.
 
جنبش دانشجویی گذر از پیچ تاریخی کنونی را در گرو حفظ وحدت و یکپارچگی مسئولان تحت لوای ولایت فقیه می‌داند و معتقد است آنچه مملکت را از آسیب در امان می‌دارد، پشتیبانی از ولایت فقیه است.
 
مستکبران عالم بدانند دانشجویان این دیار با نصب‌العین قرار دادن منویات ولی‌امر مسلمین با گوش جان ندای مولا و مقتدایشان امام خامنه‌ای را شنیده و لبیک گفته‌اند و بصیرت را سرلوحه قرار داده و در راه عدالت‌خواهی و مطالبه آرمان‌های اصیل انقلاب و خمینی کبیر هیچ گونه ظلمی را پذیرا نیستند؛ چرا که ما وارثان فاتح همیشه سرافراز لانه استکبار و امپریالسم شهید مهدی رجب‌بیگی هستیم که فرمود می‌رویم تا خط امام بماند.
 
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 16 آذر 32 و دومین سالگرد شهادت استاد شهریاری اعلام می‌داریم.
 
ما دانشجویان تا پایان جان در راه حفظ و حراست از کیان انقلاب و آرمان‌های امام راحل ایستاده‌ایم و با جهاد علمی و عملی ضمن مبارزه با استکبار جهانی جهت سرافرازی روزافزون جمهوری اسلامی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گوی استکبار جهانی و ازناب آن خواهیم کوبید و به حول قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهدا سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح خواهیم کرد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: دانشگاه ، الزهرا ، مزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار