به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری گلستان واقع در شهرستان بهارستان همایش بیداری اسلامی در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،همایش بیداری اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام سید احمد الست از اساتید دانشگاه تهران در فرهنگسرای قرآن و عترت گلستان بر پا شد.
سید احمد الست گفت: عاملی که در آفریقا و آسیا باعث قدرت شد و مانع از کار و هجوم دشمنان برای تامین منافعشان در این دو قاره گردید مساله دین است که کشورهای غربی با صادر کردن اومانیسم و رسالت علم،سعی در کمرنگ کردن دین داشتند.
وی افزود: کشورهای غربی این کار را از طریق اعزام شرق شناسان، روی کارآمدن حاکمان مستبد، پررنگ کردن ملی گرایی افراطی و نژادپرستانه، تجزیه کشورها، تاسیس دانشگاه ها و مراکز جدید علمی با هدف شورش علیه خدا و دین و زدن ریشه علم به جای تولید علم انجام می دهد.
الست در ادامه ضمن اشاره به سردمداری سید جمال الدین اسدآبادی در بیداری اسلامی و مسافرت وی به کشورهای مختلف جهت شناساندن اسلام واقعی گفت: شکست وی در این راه به دو دلیل عمده صورت گرفت که عبارتند از: 1- دفاع تداعی نه دفاع تهاجمی
2- از حاکمان مستبد کشورهای مختلف برای وحدت اسلامی کمک خواست.
استاد دانشگاه تهران اذعان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مردم کشورهای اسلامی دیگر اعتماد به نفس دوباره داد به طوری که انقلاب های رخ داده در این سالهای اخیر در کشورهای تونس، مصر،‌یمن، بحرین متاثر از انقلاب اسلامی ایران است، هر چند که هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده اند.
وی در مورد آینده بیداری اسلامی در این کشورها خاطر نشان کرد: در این کشورها انقلاب اسلامی کامل و واقعی اتفاق نخواهد افتاد و بیداری کنونی شبیه به حوادث مشروطه است و مردم این کشورها به چندین دهه برای انقلاب واقعی اسلامی نیاز دارند./ز  
برچسب ها: بیداری ، اسلامی ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار