رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین سرشماری بیش از 270 هزار کلنی زنبور‌ عسل در استان اردبیل وجود دارد که اقدام به تولید عسل طبیعی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبد‌ایمانی   در جلسه کار گروه توسعه کشاورزی افزود:‌ بیش از 100 هزار هکتار باغات میوه، کلزا، یونجه و اسپرس در استان اردبیل موجود است که با بهره‌برداری از آنها زمینه برای توسعه کندوهای عسل و کلنی‌ها با هدف بهره‌برداری بهتر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار زمین و اراضی سرسبز و مستعد پرورش زنبور‌عسل پنج کندو قابل جانمایی و بهره‌برداری است، گفت: ما با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توانیم تولیدمان را تا سه برابر افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به کنترل‌ها و نظارت‌های متعدد در ممانعت از انحرافات احتمالی در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: اگر انحرافی در این زمینه صورت گیرد قطعاً با همراهی دستگاه‌های نظارتی و کنترلی با دریافت‌کنندگان تسهیلات برخورد صورت می‌گیرد.

عبد‌ایمانی گفت: اگر دریافت‌کنندگان با سود کمتر از 7 درصد بخش کشاورزی تسهیلات دریافتی را در مسیر دیگر به کار بگیرند جریمه شده و با همت بانک‌ها قرار است تسهیلات آنها تسهیلات معمولی تلقی شده و مابه‌التفاوت یارانه تخصیص یافته نیز دریافت شود/ س

برچسب ها: اردبیل ، زنبور ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.