غرش در جنگل نام مبارزه ای است که محمد کلی یکی از ستاره های بوکس جهان در مقابل حریفش جورج فومن انجام داد مبارزه ای که هنوز هم می تواند در دنیای بوکس های داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت های گذشته در هر ورزش از جمله جذابیت های آن رشته محسوب می شود ولی برخی از این رقابت ها همواره به یادماندنی می شوند مثل رقابت روز سی ام اکتبر سال 1974میان محمدعلی کلی و جورج فورمن دو بوکسوری که هر یک از بزرگان جهان بودند.

راند اول این مسابقه مثل هر مسابقه بوکس دیگر با ضربات متعدد پیگیری شد ولی در راند دوم کلی کار عجیبی کرد.کاری که ناشی از هوش سرشار وی برای کسب قهرمانی بود کلی از طناب های رینگ برای قهرمانی خودش استفاده کرد.

وی ابتدا طناب های رینگ تکیه داد و حریفش فورمن را تحریک کرد که با ضربات مختلف حسابی انرژی خود را تخلیه کند کلی با استفاده از این شیوه و خسته کردن حریف توانست در راند هشتم فورمن را ناک اوت کند و مبارزه ای از خود به یادگار بگذارد که دیگران آن را غرش در جنگ نامیدند.

این شیوه مبارزه هنوز توسط برخی از مشت زنان استفاده می شود البته ناگفته نمایند معما چو حل گشت، آسان شود امروزه دیگر بوکسورطرف مقابل مثل فورمن از شیوه غرش در جنگل غافلگیر نمی شود./آق
برچسب ها: بوکس ، غرش ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار