تولید گاز در بزرگترین شرکت تولید کننده گاز کشور افزایش 10 درصدی داشت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس تولید گاز در شرکت بهره برداری زاگرس جنوبی به مرکزیت شیراز در 6 ماه نخست امسال درمقایسه با دوره مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافت.
مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی افزود گاز این شرکت از مناطق آغار و دالان، نار و کنگان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی تولید می شود.
ابوالحسن محمدی گفت در 6 ماه نخست امسال با انجام سه شیفت کار شبانه روزی ، 100 درصد برنامه تعمیراتی در 13 مرکز جمع آوری و تفکیک، پالایشگاه گاز فراشبند و روی 1800 کیلومتر خط لوله انجام شد.
وی با تاکید بر آمادگی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی برای تامین بخشی از گاز مورد نیاز کشور در زمستان افزود: با توجه به انجام به موقع تعمیرات اساسی همه تاسیسات و دستگاه های تولید گاز منطقه، آمادگی لازم را برای تولید بدون وقفه گاز در زمستان امسال دارند.
به گفته مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی 50 درصد از گاز مورد نیاز کشور در این شرکت تولید می شود.
9 میدان فعال گازی درمنطقه زاگرس جنوبی فعال است.
میدان های نار و کنگان با 61 حلقه چاه تولیدی ، بخش زیادی از گاز مورد نیاز منطقه زاگرس جنوبی را تامین می کنند. هم اکنون 22 حلقه چاه تولیدی در مناطق عملیاتی آغار و دالان وجود دارد.
منطقه عملیاتی پارسیان نیز دارای چهار میدان فعال عملیاتی شامل، تابناک، هما، وراوی و شانول است که در نزدیکی شهرهای لامرد و خنج قرار گرفته اند.
منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی نیز دارای دو میدان گازی سرخون و گورزین با 21 حلقه چاه تولیدی است./س

برچسب ها: تولید ، نفت ، زاگرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.