پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی کنتور هوشمند آب شدند.

محمود شیخ زین الدین، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  با توجه به بررسی مشکلات ناشی از نبود کنتور مستقل آب در هر واحد از مجتمع های مسکونی و عدم تعیین دقیق مصرف هر واحد این سامانه کنتور هوشمند به صورت ساده طراحی شده تا امکان نصب آن بر روی انواع متنوع کنتورهای خانگی 1 و 2 و 3 و 4 وجود داشته باشد.

وی افزود: استفاده از این سیستم امکان خواندن سنتی کنتور را از بین نبرده و همچنان می توان با مشاهده شماره دهی این کنتور میزان مصرف را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه این سامانه اطلاعات مربوط به هر واحد را با دقت یک لیتر از طریق ارتباط بی سیم و رادیوی (با استفاده از پروتکل modbus و یا خطوط برق ساختمان (پروتکل تغییر یافته x10) و یا ارتباط ساده سریال ( با توجه به موقعیت و نظر کاربر) به سیستم مرکزی ارسال می کند گفت: سیستم مرکزی نیز مصرف و هزینه ی هر واحد را بر اساس تعرفه های سازمان آب محاسبه و در اختیار مشترکان قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: ارسال میزان مصرف کل هر مجتمع برای مرکز کنترل از طریق سامانه GSM  و GPRS و امکان قطع و یا وصل کردن هر انشعاب از طریق مرکز کنترل از دیگر مزایای کنتور هوشمند آب است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار